grtz manon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wiebeisliejf schreef:Hooii![]()
Ik heb verzorgshetlanders, ik rijd deze niet meer maar longeer ze wel!!
Hier zit ook zo een klier bij die dat doet...![]()
Je moet dan je longeerlijn op een bepaalde manier bevestigen:
Aan de buitenkant van je paard/pony moet je de musketon bevestigen, over het hoofd trekken ( achter de oren langs ) en dan door de andere bitring doen, dan heb je meer te zeggen!! Dit doe ik altijd en het is een grote hulp!!
Gr. Jo-Linda
Albertine_N schreef:Qimm wat is er nou erger: een paard dat aan de bakrand zou "kleven" of een paard dat je het weiland oversleurt? Ik richt mijn paarden zo af (ook na schade en schande) en er plakt er geen een aan de bakrand en nu kan ik ze op iedere gewenste plaats longeren. Maak het jezelf en je paard in het begein niet te moelijk. als ze eenmaal snappen dat ze om je heen moeten blijven is er niks meer aan de hand.
Jij biedt trouwens geen alternatief ?
sammylover schreef:gewoon als je voelt dat hij gaat trekken terug trekken of op de grond gaan zitten
ook al hap je soms dan wel naar zand
russel schreef:Pas je op dat je dan het bit niet door zijn mond trekt? Kan je beter zo een tussenstukje nemen, ook niet ideeal, maar dan kan je het bit niet door zijn mond trekken.
Albertine_N schreef:-3 Longeerlijn door de binnenste bitring, lijn achter de oren langs en aan de andere kant weer aan de bitring vastmaken. Dit is behoorlijk scherp, omdat het paard veel druk achter zijn oren krijgt. Ik vind deze niet zo fijn, maar dat is per paard verschillend.
Er zijn er mss nog meer, maar die ken ik niet. Ik heb heel veel mensen de longe aan één ring zien vastmaken, maar dat werkte nooit. Tussenstukjes vind ik ook niks.
Wicky schreef:Albertine_N schreef:-3 Longeerlijn door de binnenste bitring, lijn achter de oren langs en aan de andere kant weer aan de bitring vastmaken. Dit is behoorlijk scherp, omdat het paard veel druk achter zijn oren krijgt. Ik vind deze niet zo fijn, maar dat is per paard verschillend.
Deze werkt niet zoals ik graag wil, de andere twee wel. Volgens mij als je met deze druk zet, heb je teveel druk op de buitenbitring waardoor je de binnenwaartse stelling verstoord.