[AR] 'Langzaam verkeer' driehoeken ook kleiner ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

[AR] 'Langzaam verkeer' driehoeken ook kleiner ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 11:38

Wist niet precies hoe ik de titel neerzetten moest, maar oke.
Ik heb gister op mn verjaardag een grote afgeknotte driehoek gekregen voor op de kar, die wilde ik hebben voor als ik de weg opga met Bas voor de kar.
Echter is dat ding 'in het eggie' best wel huge!

Ik vind het best zonde om die op mn kar te doen, zou eigenlijk niet eens weten waar die moet, achter op mn kar zitten 2 rode hoefijzertjes bevestigd, daar kan 'ie dus niet overheen. Daarboven zit de leuning, maar die is weer erg dun.
Denk daarbij dat het echt oerlelijk wordt, zo'n groot ding op een klein shetlanderkarretje...

Vroeg me dus af of ze er ook kleiner zijn, meende laatst iemand te zien met 2 kleine driehoekjes aan beide zeiden op de achterkant van de kar. Dat lijkt me eigenlijk beter maar weet niet of dat ook mag op die manier.

Iemand een oplossing ?

viola

Re: [AR] 'Langzaam verkeer' driehoeken ook kleiner ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:16

Bij mij zit er ook nog niet zo'n ding op om dezelfde reden. Vind ik echt verschrikkelijk lelijk, zeker op mijn hele sierlijke wagen.
Volgens mij hebbe die dingen gewoon een standaard maat en mogen ze niet kleiner zijn.
Wat jemisschien gezien heb zijn twee kleine reflectoren die er ook op moeten zitten (of één als je wagen smaller is dan 1,50m) maar die mogen juist weer niet driehoekig zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:37

Ik had de bovenste punt afgezaagt en hem tegen de zitting van mijn karretje geplakt. Oerlelijk, maar hij zat er op.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:47

Wij hebben hem niet eens zo een driehoek.
Voor het koetsiersbewijs had me pa hem er zo opgemaakt, dat hij daarna meteen weer eraf kon.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:06

Ik neem gewoon het risico, de kans dat je aangehouden wordt door een agent die weet wat de regels voor paard en wagen zijn is volgens mij nog niet zo groot. Ik rij bijna altijd op het fietspad en daar is ook nog nooit wat van gezegt, agenten die ik tegen kom vinden het altijd alleen maar leuk.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:14

Op het fietspad mag je ook niet rijden, officieel
Ik heb aan beide kanten van mijn wagen een ronde reflector.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:18

Sjonniej schreef:
Op het fietspad mag je ook niet rijden, officieel

Ja dat bedoel ik en daar wordt ook nooit wat van gezegt, dus zal het ontbreken van zo'n driehoek toch ook niet zo snel een probleem zijn. Of je moet toevallig zo'n zeik agent treffen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:42

Ja, zo eentje die net gisteren alle regeltjes heeft doorgelezen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:49

Sjonniej schreef:
Wij hebben hem niet eens zo een driehoek.
Voor het koetsiersbewijs had me pa hem er zo opgemaakt, dat hij daarna meteen weer eraf kon.

hier precies het zelfde dit hebben we zowel bij de cursus enkelspan als tweespan gedaan

misschien toch een offtopic vraag, maar mag je OHZ wel op het fietspad?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:49

OHZ mag je volgens mij officieel oon niet op het fietspad heb ik HEEL wat jaartjes geleden voor m'n ruiterbewijs geleerd. Wel meteen met de aantekening dat je het beter wel kan doen en dat niemand er wat van zal zeggen.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:13

Wij hebben ook niet zo'n ding op de kar, is echt geen porum...... Vraag me wel af of de verzekering misschien moeilijk kan doen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:12

OHZ ? Help mij even verder

Ik wil er zelf zowiezo wel iets op hebben waarmee ik duidelijk maak dat ik 'apart' verkeer ben, bij ons heb je echt van die klojo's, harde jagers en opletten ho maar... Dus heb liever toch een ding waarmee ik nog enigzins een beetje opval, en mocht er iets gebeuren... zit idd met de verzekering/aansprakelijkheid...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:18

ohz is onder het zadel

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:40

Dennis schreef:
OHZ mag je volgens mij officieel oon niet op het fietspad heb ik HEEL wat jaartjes geleden voor m'n ruiterbewijs geleerd. Wel meteen met de aantekening dat je het beter wel kan doen en dat niemand er wat van zal zeggen.

nou dan zullen ze hier in de buurt niet zo snel gaan klagen, want goed voorbeeld doet goed volgen. De beredenpolitie zit hier nl vlak bij en als die na het bos gaan, rijden ze over het zelfde fietspad waar wij ook regelmatig over mennen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:10

Zowel ohz als aangespannen mag je niet op het fietspad. Alleen als het fietspad naast de gewone weg ligt en die weg te gevaarlijk is om op te rijden.
Maarja, wie bepaald wat gevaarlijk is

Sanex; Die heb je hier ook alleen maar. 1 ding; Rijd nooit aan de kant van de weg, maar altijd middenop, totdat ze gaan remmen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:12

ik heb hem met klittenband achter op mijn bokkussen zitten. zo kan ik heb erop doen als ik de weg op ga en in bijv. de dressuur/vaardigheid eraf halen. achter op mijn bokkussen heb ik er ook geen last van maar ik vind hem nog steeds lelijk.
zo'n driehoek is verplicht, hoe lelijk hij ook is. wij zijn er een keer voor aangehouden tijdens het rijden, we kregen een waarschuwing maar de volgende keer zouden we een boete krijgen...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:35

Echt waar Laura?? Hier in de buurt rijdt er niemand met zo een ding en heb er ook niemand over gehoord. (En aangezien mijn ouders hier iedereen kennen van vroegah, toen ze ook nog ritten reden)

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:57

jep, we stapten rustig over de weg komt er een politieauto voor ons rijden, *stop, politie, stop* wij helemaal dubbel, we gingen ongeveer 5km/h en toen kregen we een waarschuwing.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:55

Op het fietspad mag je rijden als naar eigen oordeel het te gevaarlijk is om op de weg ernaast te rijden. Je hebt altijd de wet achter je. Je moet wel de ruimte geven aan de fietsers (deze hebben primair recht op het fietspad) OHZ moet je in de berm, mag je niet op het fietspad.
Ik heb de driehoek tegen mijn achterkant met magneet. Met dressuur of ringsteken kan ik hem er zo af pakken.
Tja, je zal maar een overijverige oom agent tegen komen die toevallig weet hoe het zit.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 01:17

Met klitteband is erg handig, heb je vast stevig klitteband nodig maar dat ga ik uitzoeken

Op de middenstreep rijden doe ik zowiezo wel, ook OHZ ( ja ik weet nu wat het is )... heb vandaar niet zoveel vrienden op de weg, apart he ?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:15

WIj krijgen soms vanalles toegewenst omdat we op de weg rijden. Vooral toen we Jorrit aan het beleren waren en we hem voor ons uit menden. We zwaaien altijd even vriendelijk terug.

Ik heb de driehoek achterop mijn kar en ik ben er al een paar keer bijna over gevallen toen ik achterop stond en er even uit wilde stappen.

Als een auto heel hard aan komt rijden dan gaan wij inderdaad wat verder op de weg rijden zodat ze gedwongen worden om wat af te remmen.

Als ruiter of menner is je plaats inderdaar op de weg. Als je het zelf te gevaarlijk vind dan kun je op het fietspad.
Er komen altijd 2 meiden op de pony voor mijn huis lang en zij rijden dus op het voetpad. Daar is helemaal geen rden voor want ik woon midden in het dorp en er komt bijna geen auto bij ons langs. En altijd schijten die beesten voor mijn huis op de stoep. Daar baal ik dus vreselijk van. Laat ze met die beesten op de weg gaan!!!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:10

Ik had ook zo'n driehoek gekocht. Die heb ik idd met een touwtje aan de zitting van mijn wagen geknoopt. Kon hij er snel weer af. Een ding: op de achterkant zie je hem zelf toch niet maar je bent wel een stuk zichtbaarder.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:41

zo'n driehoek is inderdaad verplicht achter op de kar.Heb je hem niet heb je kans op 90 euro boete.Ik heb er toevallig gisteren een gekocht ,had hem ook nog niet.Moet nog even kijken hoe ik hem ga bevestigen.Ik denk gewoon plakken aangezien het bij mij een sticker is.Maar dat klitteband is ook wel handig

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:36

Sanex; Naar mij lachen ze ook altijd zo leuk Maar ik lach het hardste, als hun zo stonteigenwijs zijn dat ze op het laatste moment wel móeten afremmen en dus bijna de sloot in rijden...

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:04

Citaat:
Ik denk gewoon plakken aangezien het bij mij een sticker is

Mag dat ook een sticker? want die zou je eventueel een stukje kleiner kunnen knippen.