Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) ik hoef hun alleen maar te laten merken dat ik een betere leider ben en dat ze veilig zijn bij mij, en daar heb je geen geweld voor nodig. pricilia schreef:In de boeken van heartland zeggen ze dat je dan op een longeerring moet gaan staan en het paard alsware "wegsturen" en door te laten galoperen tot dat ie gaat kauwen, zijn binnenste oor naar mij toe draait en alsware met zijn mond door het zand gaat? *je stuurt hem alsware voorwaarts met je houding* en zodra ej paard deze tekenen laat zien draai je je om(met je rug naar je paar) En je kijkt dan naar de grond zo gauw je paard bij je is en je "begroet" draai je je voorzichtig om..*nog wel naar beneden kijkent* en je aait hem dan over de hals ofzo.. dan loop je voor hem uit en het is dan de bedoeling dat je paard je volgt zo niet dan is de join-up mislukt..(Je moet dan ook een keer de andere kant op gaan) Is dit nou ook hoe de join-up in het "echt" in zijn werk gaat?

lailapri schreef:Maarja waarom zou je dit doen als een paard niet echt stout is geweest? je aait hem nog even doet zijn halster af en gaat hem opjagen!

cijsalover schreef:Ik zou het ook wel willen weten.. ik heb het geprobeerd maar het lukte niet heeeelemaal...