sandra83 schreef:Ik vind Parelli wel wat duidelijker ja, dan Hempfling. Ik heb respect voor hoe Hempfling met paarden om kan gaan. Hoewel ik twijfel aan zijn gebruik van scharenbitten en zo. Vraag me nog altijd af waarom hij die nodig heeft...
Maar hempfling is zo'n getalenteerde man dat hij niet weet hoe hij iets voorelkaar krijgt. Hij leeft zich te weinig in in leekjes zoals ik. Parelli begint op de kleuterschool. Je leert eerst wat een pen is voor je ermee kunt schrijven toch? Parelli leert eerst hoe een touw zwiept en hoe je een stok vasthoud, voor je er ook maar iets mee gaat doen.
Ik heb een kleuterschool nodig om mijn hogere doel te bereiken. Als sommige mensen hetzelfde doel weten te bereiken door de hele basisschool over te slaan dan heb ik daar bewondering voor, maar ik kan dat niet. Parelli geeft mij de handleiding die ik nodig heb om met paarden om te leren gaan.
Mooie vergelijking! Hoewel ik meer in Hempfling zie dan Parelli en liever zijn methode zou willen volgen is het idd verstandig om als NH leek echt vanaf de 'basis' te beginnen.
phoenix4ever schreef:het kamp kost 134 euro per dag en dan komt er nog 40 perdag bij voor je paard, bakhuur en je lunch(van de manege uit)
Ik vind het toch nog steeds heel duur... ik ben een arm studentje...
En stel dat ik het toch niet zo'n succes vind als jij... dan ben ik dat geld gewoon kwijt... 40 euro per dag vind ik eerlijk gezegd wel heeel overdreven voor je paard. Als ik vroeger op ponykamp mijn pony meenam hoefde ik daar nooit extra voor te betalen... hmmm, het lijkt me toch wel heel leuk... nou ja, ik zal nog wat meer informatie over andere NH kampen etc. inwinnen. Wat was trouwens de gemiddelde leeftijd van de andere mensen? En was het ook erg gezellig? (gewoon nieuwsgierig!)
callippo schreef:Voor de wat meer gevorderde NH-er is er deze zomer een erg leuk EN betaalbaarder zomerkamp!
Namelijk de 3-daagse cursus met Birger Gieseke.
Hier betaal je voor 3 dagen ongeveer 360 euro INCLUSIEF stalling, lunch, overnachting, terreinhuur en barbeque op de 2e avond.
Birger is jarenlang 4 sterren Parelli instructeur geweest, maar is sinds een half jaar voor zichzelf bezig. Hij geeft dus geen officiele Parelli les meer, je kunt ook niet je levels halen, maar je kunt wel gewoon veel van hem leren natuurlijk
Hmmm, jammer, zover ben ik nog niet...