Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
showteam schreef:Jah maar ik snap he tdus niet als ik hem eens een rake tik geef doet hij het nog niet en ik denk dat het ook niet goed is om zo boos te worden en je gedult te verliezen dus dan stop ik vaak maar.
myhorse schreef:ik heb ook zoiets met een pony die ik rij...
het is een 3 jarige pony en ze is wel onder zadel maar kan niet longeren..ze gaat dan recht tegenover je staan en blijft gewoon staan
als je met een zweep der een tik geeft gaat ze steigeren...ik weet niet hoe ik dat moet doen hoor...
-x³-sylvia
showteam schreef:myhorse schreef:ik heb ook zoiets met een pony die ik rij...
het is een 3 jarige pony en ze is wel onder zadel maar kan niet longeren..ze gaat dan recht tegenover je staan en blijft gewoon staan
als je met een zweep der een tik geeft gaat ze steigeren...ik weet niet hoe ik dat moet doen hoor...
-x³-sylvia
spokie79 schreef:Ik ga dit topic ook volgen, want mijn bijrijdpaard kan ik ook niet longeren. Hij gaat ook tegenover me staan en als ik hem een tik geef met de zweep, slaat hij terug met zijn voorbeen. Hij doet het trouwens niet alleen met longeren, ook met losgooien in de bak. Zonder zweep is er niets aan de hand, maar als ik de zweep heb, lijkt het alsof hij zich gaat verdedigen. Met rijden met een zweep heb ik nergens last van, behalve als ik de zweep als een bestraffing gebruik. Dan wordt hij link en hij heeft zelfs met mijn instructrice geprobeerd de sloot in te lopen. Maar zonder zweep loopt hij ook niet aan de longeerlijn, heel soms een half rondje als hij erg nijdig is, maar daarna niet meer.
roxje21 schreef:Je kan het dus ook gewoon met een zadel doen hoor; wat ik al zei = de leidsels (of gewoon 2 longeerlijnen) door de beugels doen en de buitenlijn via de achterhand.
Wel de beugels niet vergeten vast te maken.
Ik meot ook alles alleen doen en dit helpt heel goed.
Omdat je als 't ware gewoon stuurt. Net zoals je erop zou zitten. Dus dan hoeft er niemand te helpen.