[AR] mennen (spullen enz..)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

[AR] mennen (spullen enz..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 17:26

Even voor de menmensjes onder ons Knipoog
of degene die heir verstand van hebben..

Ik wil over 3/4 jaartjes met mn (dan a/b) welshje gaan mennen..
Nou wil ik graag gewoon lekker over de weg, door het bos enz..
Ik zat te denken aan een marathons wagen..
maar wie kan mij uitleggen hoeveel ik ong. zou moeten neer leggen voor een leuk lichtgewicht karretje?? Ik heb op internet gekeken, en kwam eruit dat het karetje toch wel rond de 1000 euro kost..
maar hoeveel kost het nou + tuig enz??
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 31-01-05 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [AR] Vergeten in titel

Anoniem

Re: mennen (spullen enz..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:33

Ik heb 2 shetten, maar ik zal ff denken wat het bij mij gekost heeft. De recreatiewagen die ik heb gekocht kostte € 650,-, Tess' tuig kostte € 25,- maar die moet nog gerepareerd worden, Spike's tuig kostte € 125,-, de liverpool die ik voor Tess heb gekocht kostte € 40,- en die van Spike € 30,-. Dan heb ik nog een schofbeschermer gekocht a € 13,-, het beleren van Tess kostte € 100,- en mijn sulky kostte ook € 100,-.
Als ik dit alles bij elkaar optel kom ik uit op € 1083,- en dan moet ik mijn koetsiersbewijs nog halen Lachen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:41

Ik heb 5000 euro voor mijn huidige wagen betaald, enkelspantuig ongeveer 300 euro, bit 40 euro, zweep 40 euro
Mijn oude revreatiewagen heeft toen zo'n 700 euro gekost maar je betaald wel voor een bepaalde kwaliteit.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:03

ik ga een opknapper kopen (een tweewlieige)
laten we zeggen 150 euri's
een tuig 75 euri's
zweep um.. 25 euro ofzo?
nou ik ga geen wedstrijden mennen dus hoef geen koetsierbewijjs (lekker door de natur)

sommige mensen maken alles heel duur vind ik. mar wij houden alles zo goedkoop en goed moegelijk (slaat nergens op ) Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:57

Haal asjeblieft ook je koetsiersbewijs, hier leer je zulke belangrijke dingen!! Je kan zelf wel wat gaan aanklooien, maar met geen goede basis gaat het een keer fout.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:06

ik heb voor mijn fjord en d pony een tuig van 375 euro gekocht, een lekker tuig!
Ik heb het karretje gekocht voor 200 en heb ze zelf beleerd, fjord had het bij vorige eigenaar al gedaan 2x, die andere zou niet voor de wagen kunnen.

Ik ben ook bezig mijn shet aan het beleren emt singeltje (longeersingel) hoofdstel en longeerlijn... daar moet ik alles nog voor kopen en wil ik binnenkort ook gaan doen, ik heb eentuig op het oog voor 200 nogwat euro.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:16

ik heb net een nieuw marathonwagentje gekocht van 2300 euro. dan koste mijn enkelspantuig 140 euro en mijn dubbelspantuig 260. beide van v/d dorpel ( http://www.marathonwagen.nl ) daarbij komen dan nog het bit zweep ( mijne was 25 euro ofzo) en natuurlijk ijzers. als je paard nog niet beleerd is komt dat er ook nog bij.
als je gewoon lekker over de weg wil rijden heb je geen dure marathon wagen nodig. dan kan je genoegen nemen met een recreatiewagen en dan evt. een wat sportiever model. deze heb je idd 2e hands wel voor 1000 euro ong. trek er evt 1500 euro voor uit en je hebt een leuk karretje.
succes !!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:17

nee ik ga niet mijn koetsierbewijs halen.
ten eerste: er zijn mensen in de buurt die er verstand van hebben.
en ten tweede, ik heb mij eigen pony aalleen beleerd en ten derder
hoef ik geen wedstrijden te mennen. maar goed, meningen verschillen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:27

cijsalover schreef:
nee ik ga niet mijn koetsierbewijs halen.
ten eerste: er zijn mensen in de buurt die er verstand van hebben.
en ten tweede, ik heb mij eigen pony aalleen beleerd en ten derder
hoef ik geen wedstrijden te mennen. maar goed, meningen verschillen.

Wat hebben wedstrijden ermee te maken? Het is niet verplicht!
Ik zeg alleen dat het heel verstandig is om het te halen, zeker als je er geen les in krijgt etc.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:43

Koetsiersbewijs is ook niet om wedstrijden te rijden, het is juist voor de recreatieve menner.

Weer zo'n 1 die vragen hier steld en daarna regelrecht tegen alle antwoorden ingaat. Als je het allemaal zo goed weet, VRAAG HET DAN OOK NIET Boos!

Spaart mij ook tijd

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:11

Sjonniej schreef:
Haal asjeblieft ook je koetsiersbewijs, hier leer je zulke belangrijke dingen!! Je kan zelf wel wat gaan aanklooien, maar met geen goede basis gaat het een keer fout.

ben van plan om volgend jaar menles te gaan nemen.. en ook zeker mn koetsier bewijs te gaan halen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:14

Concourwagen €1200,-
Tuig+Liverpoolstang €450,-
Zweep €35,-
Pony €1000,-

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:15

Ik zal dus rond de 5000 euro kwijt zijn aan spullen??

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:24

napie schreef:
Koetsiersbewijs is ook niet om wedstrijden te rijden, het is juist voor de recreatieve menner.

Weer zo'n 1 die vragen hier steld en daarna regelrecht tegen alle antwoorden ingaat. Als je het allemaal zo goed weet, VRAAG HET DAN OOK NIET Boos!

Spaart mij ook tijd

Sorry, niet bedoelt voor de poster maar voor cijsalover die er met haar grote mond tussendoor kwam

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:06

@cijsalover meningen verschillen idd, maar denk dat de meeste menners met een koetsiersbewijs er zeker geen spijt van hebben.

maar weer even on topic
voor mijn marathon tuig was ik ongeveer 600 euro, hierboven op kwamen nog paniekhaken en 2 liverpool stangen.
daarvoor had ik een simpel tuig voor ongeveer 150 euro maar merk nu zeker het verschil. En heb dus zeker geen spijt van mijn aankoop Ja

wat mijn marathonwagen heeft gekost weet ik niet. Maar eigenlijk alles wat ik voor de pony's heb gekocht gaat al heel lang mee. Dus ik koop liever iets duurders, waarvan de kwaliteit beter is en waarmee ik dus ook iets langer mee doen.
zoals dat goedkopen tuig, daar heb ik 2,5 jaar mee gereden en is al regelmatig opnieuw gemaakt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:09

Ik heb ong 550 euro voor mijn wagentje betaald. En nu ong 200 euro voor een tuig met liverpoolstang. Heb in de tussen tijd nog een sulky gehad die toch te groot uitviel(heb ik zonder verlies weer kunnen verkopen, dus heeft me niets gekost). Boogzweep heeft ong 15 euro gekost.

Maar wat heb ik nu, nog niets Tong uitsteken. Ik heb 3 pony's lopen die zo ver betuigt zijn dat de eerste stap voor het eerst voor de wagen is. Maar mijn wagentje is te klein. Dus ik probeer mijn wagentje te verkopen om wat nieuws terug te kunnen kopen.

Tegen de tijd dat ik echt heb waar ik mee aan het werk wil heb ik nog veel meer uit gegeven.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:14

Monster schreef:
ben van plan om volgend jaar menles te gaan nemen.. en ook zeker mn koetsier bewijs te gaan halen

Toppie OK dan!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:14

Ik ben net begonnen met mennen.Sinds eind aug.Pony had ik al.Het beleren van mijn pony en de lessen die ik kreeg om het te leren waren gratis.Mijn pensionstaleigenaresse vind het gewoon leuk om het te leren en wil daar niox voor.Ik leen nog een marathonwagen.Ben aan het sparen.Vooral omdat we heir veel bos hebben en heuvels wil ik een degelijke.Deze zal rond de 3000-3500 euro gaan kosten.Ik heb net tuig gekocht van 500 euro.Mooi degelijk marathontuig,d.bruin met l.bruin onderlegt.30 euro voor het bit.
Ik denk dat wanneer ik alles heb ik zo'n 4000 euro lichter ben.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:32

Je hebt goedkope karretjes; €500, maar je hebt ook de betere, stevigere wagens en die kosten dan ook een 0 meer; €5000. Aan jouw de keus wat je zoekt.
Voor een goed tuig kan je voor Ideal gaan. Ik vind het zelf hele goede tuigen en heb er veel plezier mee. Op www.vanrijs.nl kan je de prijzen vinden van een Ideal-tuig.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:42

mriekie schreef:
@cijsalover meningen verschillen idd, maar denk dat de meeste menners met een koetsiersbewijs er zeker geen spijt van hebben.

.

mm.. het kan wel verstandig zijn, maar later zou ik er heus wel voor gaan hoor.. ik ben immers nog maar 12!!!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:45

napie schreef:
napie schreef:

Spaart mij ook tijd

Sorry, niet bedoelt voor de poster maar voor cijsalover die er met haar grote mond tussendoor kwam

pardon??????????????????????????????? jij hebt anders ook een grote mond hoor!!!! en altijd wordt tegen MIJN mening ingegaan. jeetje, je kan hier ook niks zonder problemen zeggne

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:53

@ cijsalover, het verschil is dat napie er ee hoop verstand van heeft en jij blijkbaar niet. zeker als je 12 bent is het een heel goed plan om iig les te nemen omdat je niet geboren wordt met de gave dat je op kan stappen en meteen de beste menner bent.

@ monster, ik denk idd dat je met 5000 euro een heel eind komt. ik denk zelf zeker omdat je recreatief wil gaan rijden nog een deel over zal houden dan!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:01

cijsalover schreef:
mm.. het kan wel verstandig zijn, maar later zou ik er heus wel voor gaan hoor.. ik ben immers nog maar 12!!!

nou waarom zou je het niet kunnen als je 12 bent?
Mijn vader organiseerd voor de vereniging van ons het koetsiersbewijs, en daarom weet ik toevallig dat de SRR (stichting recreatie ruiters) als advies leeftijd heeft staan 12 jaar. Toen ik het koetsierbewijs enkelspan heb gedaan waren we met allemaal jeugd, tussen de 12 en 18 jaar!

confetti

Re: [AR] mennen (spullen enz..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:45

Als je kwaliteit wil hebben, dan ben je al snel zo rond de 4000 euro kwijt.

SANEX

Re: [AR] mennen (spullen enz..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:52

Karretje : 400 euro
Tuig : 125 euro
Bit : 13 euro
Zweep: Moet nog komen
Koetsiersbewijzen : vergeten Haha!

Bijelkaar dus rond de 600

Het gaat hier om een shetlandrecreatiekarretje en een 2ehands tuigje Knipoog