Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TheSam schreef:Waarschijnlijk geen NH, maar heb je al eens een hengstenketting geprobeerd? Als jouw paard van je wegrent moet je een flinke ruk met die ketting geven... staat ie gelijk stil en bedenkt ie zich wel een 2e keer. Let er wel op dat je nooit loslaat als je een hengstenketting gebruik!
josien schreef:Als ik het zo lees kun je beter wat lesjes nemen om dit probleem op te lossen. Je hebt al gemerkt dat met kracht en pijn middelen het niet werkt. Ga dus op andere manieren proberen waar NH zeker een van de beste manieren is.
Citaat:Geloof mij, bij sommige paarden werkt ook NH niet...
Citaat:Als je paard hier pas mee begonnen is ben je er nu nog op tijd bij, ga er iets mee doen! Als ze eenmaal doorhebben dat ze weg kunnen wanneer het hun uitkomt zit je echt met de gebakken peren. Dan is er nog maar 1 oplossing; deal with it.
xtwister schreef:Als je paard hier pas mee begonnen is ben je er nu nog op tijd bij, ga er iets mee doen! Als ze eenmaal doorhebben dat ze weg kunnen wanneer het hun uitkomt zit je echt met de gebakken peren. Dan is er nog maar 1 oplossing; deal with it.
marina schreef:xtwister schreef:Als je paard hier pas mee begonnen is ben je er nu nog op tijd bij, ga er iets mee doen! Als ze eenmaal doorhebben dat ze weg kunnen wanneer het hun uitkomt zit je echt met de gebakken peren. Dan is er nog maar 1 oplossing; deal with it.
Ik moet je zeggen dat ik blij ben dat het niet zo werkt!
Ik heb een paard die precies weet dat hij door een halster of what ever heen kan trekken als hij dat wil. Telkens als hij iets niet meer interessant vond, of saai begon te vinden was meneer weg.
En toch na een half jaar doet hij het nog zelden, gelukkig
josien schreef:Wat zie jij dan als NH. NH is een heel breed begrip en echte NH is dan ook aan paard en eigenaar aan gepast. Als NH niet helpt dan is het geen echte NH, maar gewoon trucjes die kunnen helpen.
Citaat:Natuurlijk is NH een heel breed begrip. Wat ik bedoel, is dat veel NH lessen die gegeven worden geen zin hebben. Als jij een goede verstandshouding met je paard hebt en dus ook de goede lichaamstaal uitstraalt heb je die lessen helemaal niet nodig. De meeste dingen kun je zelf ook bedenken, het zit allemaal heel logisch in elkaar. Uiteindelijk draait het allemaal om respect.