[AR] [NH] wat vinden jullie van parelli

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

[NH] wat vinden jullie van parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:11

ik heb net al met de zoekmachine gezocht maar kon niet vinden wat ik zocht...

ik wil graag weten wat jullie van parelli vinden. Ik zal zelf mijn mening nog niet geven, maar ik hoor zoveel verschillende en uiteenlopende meningen erover dat ik nou eigenlijk niet meer weet wat ik ervan moet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:16

Ik denk dat het voor sommige mensen en paarden een leuke methode is, zelf trekt het mij absoluut niet.
Ik gebruik m'n eigen "gebaren taal" wel ~~}>

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:17

Ik vind het idee goed en zeker bruikbaar, maar je moet ten eerste wél weten waar je mee bezig bent en kijken of het past bij jou en je paard.
Uiteindelijk vind ik dat gedoe met die peperdure touwtjes wel erg commercieel, maar ik pak er gewoon uit wat ik kan gebruiken.
De join-up vind ik trouwens wel wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:34

Nicolletje schreef:
Uiteindelijk vind ik dat gedoe met die peperdure touwtjes wel erg commercieel.

Wij gebruiken thuis dan ook een bananahose ipv een carrotstick Tong uitsteken

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:04

Ik doe soms ook een join-up met mijn huurpony en dat gaat altijd geweldig, maar ik weet niet of dat op dezelfde manier is als parelli ofzo dat ken ik helemaal nog niet, wel op de manier van Monty Roberts

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:09

IK ben een groot voorstander van Pat Parelli, omdat het een smeltkroes is van verschillende methodes. Eddy Modde, Parelli instructeur in Nederland geeft regelmatig clinics en demonstratieavonden waar je kunt zien wat je met de methode allemaal kunt bereiken. Ik vind het een goed gestructureerd en toegankelijk programma, en het geld wat je er voor neer moet tellen meer dan waard.

http://www.parelli.nl/

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:17

Wat ik niet leuk vind aan Parelli is zijn circus eromheen. En je telt niet me als je zijn veeeeel te dure spullen nioet koopt.
Bovendien moet je een programma doorlopen, niet met het volgende onderdeel beginnen, want nee, dat hoort niet.

Ik vind Voest veel toegankelijker. Maar op hem is de kritiek heel vaak dat je er zo weinig mee kunt. Waar ik het niet mee eens ben.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:21

ik vind parelli goed maar niet als enige methode ! ik ben ook meer voor voest en hempling ! eigenlijk gebruik ik een combinatie van parelli , voest , hempling , monty roberts enz ! ik neem uit elke methode wat ik er goed aan vind en voeg ze toe aan " mijn " methode ! bv de extreme friendly game van parelli ( kloppen met zweep naast het paard ) vind ik geweldig , als je dit kan met je paard terwijl ze losstaat heb je haar volledige vertrouwen en vertrouwen vind ik super belangrijk ! voest zijn loswerken vind ik dan persoonlijk weer beter !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:28

Shana, je kunt pas een smeltkroes van verschillende methodes maken als je al een tijdje bezig bent. Voor een beginner die deze methodes niet kent en niet kan beslissen welke het beste bij hem past, is Parelli toegankelijker dan Hempfling. Als beginner zou ik dan sowieso niet aan Monty Roberts beginnen, omdat hij je niet verder kan helpen dan het rechtzetten van de verhoudingen. En aangezien er niet altijd een round pen is om de verhoudingen recht te zetten, of de situatie eist dat je op een andere manier ingrijpt, kun je er niet echt veel mee.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:42

PP -> UZ

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:52

oke dank je!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:03

Antheman schreef:
Wat ik niet leuk vind aan Parelli is zijn circus eromheen. En je telt niet me als je zijn veeeeel te dure spullen nioet koopt.
Bovendien moet je een programma doorlopen, niet met het volgende onderdeel beginnen, want nee, dat hoort niet.

Ik vind Voest veel toegankelijker. Maar op hem is de kritiek heel vaak dat je er zo weinig mee kunt. Waar ik het niet mee eens ben.

ik vind zo'n programma juist leuk. Ik hoef niet perse in valkuilen te lopen waar al tig mensen voor mij ingegaan zijn Knipoog Ik probeer juist alles, maar als het niet lukt, weet je wel dat je er gewoon niet aan toe bent Lachen
en dat dure, ik ben eigenlijk veel goedkoper uit dan toen ik nog geen parelli deed (twee woorden: ebay en touwhalster.tk Haha! Tong uitsteken )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:09

sanne83 schreef:
ik vind zo'n programma juist leuk. Ik hoef niet perse in valkuilen te lopen waar al tig mensen voor mij ingegaan zijn Knipoog

OK dan!

En nog een voordeel: je hoeft de kosten maar een keer te maken, en je weet voor de rest van je leven wat je doen moet..Haha!

Ik zou dan persoonlijk toch echt voor de Parelli producte kiezen. Ook Pat Parelli heeft een ontwikkeling doorgemaakt in zijn producten, en daarmee kun je echt de beste resultaten bereiken. Touwhalsters en leadropes van andere makelij geven mindere resultaten.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:35

Cassidy schreef:
+:)+

En nog een voordeel: je hoeft de kosten maar een keer te maken, en je weet voor de rest van je leven wat je doen moet..Haha!

Ik zou dan persoonlijk toch echt voor de Parelli producte kiezen. Ook Pat Parelli heeft een ontwikkeling doorgemaakt in zijn producten, en daarmee kun je echt de beste resultaten bereiken. Touwhalsters en leadropes van andere makelij geven mindere resultaten.

Ik ken een aantal mensen die de "echte" spullen hebben, ze zijn idd heel erg goed (vooral de touwen), maar ik heb liever iets dat de helft goedkoper is en dan misschien iets minder kwaliteit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:36

@ Sanne83: dat is jouw keuze. Ik werk het liefste met kwalitatief de beste producten. Omdat ik het voor mezelf waard ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:39

Cassidy schreef:
Omdat ik het voor mezelf waard ben.

Dat is geen Parelli maar L'Oreal Tong uitsteken

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:39

ja dat snap ik, maar met alleen stufi heb je die keus niet echt Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:40

Ilindra schreef:

":)) Blijft een hele goeie slogan....Haha!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:57

Ilindra schreef:

haha die is goed !! Knipoog

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:09

ik heb er een clinic van gezien op horse event en ik vnd het egt waardeloos,

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:23

Hallo Haha!
Op het moment ben ik dus met een parelli level pakket bezig. Ik vind het een goede methode om een betere verstandshouding met je paard te creeeren. Het is erg leerzaam en je leven lang heb je er iets aan.
Het handige aan het parelli systeem vind ik dat je alles stap voor stap leert en dat het je niet uitgeleerd raakt. Alles wordt op een gegeven moment verfijnd. Wat ik ook heel interessant vind is het psychologische gedeelte.

Zelf heb ik geen ervaring met andere nh methoden dus echt vergelijken kan ik niet.

Wel is het erg duur om alles echt nieuw aan te schaffen. Ik heb mijn levelpakketten via via goedkoper kunnen krijgen. De nieuwprijs is mij ook net even te duur. Dat vind ik wel jammer en een nadeel, dat de nieuwprijs zo duur is.
Groetjes

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 13:45

Princess schreef:
ik heb er een clinic van gezien op horse event en ik vnd het egt waardeloos,

waarom?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:38

Het is niet mijn methode Lachen

Hoewel er wel dingetjes zijn die ik van parelli gebruik.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:14

lailapri schreef:
ik heb net al met de zoekmachine gezocht maar kon niet vinden wat ik zocht...

ik wil graag weten wat jullie van parelli vinden. Ik zal zelf mijn mening nog niet geven, maar ik hoor zoveel verschillende en uiteenlopende meningen erover dat ik nou eigenlijk niet meer weet wat ik ervan moet vinden.

Jij hebt dus toch al zelf een mening...wat maakt het dan eigenlijk uit wat een ander ervan vindt ? Als jij Parelli een goede methode vindt, gebruik je het toch ? En als dat niet zo is, is er vast wel een andere methode die je aanspreekt. Er zijn in dit topic al diverse andere namen genoemd zoals Klaus .f. Hempfling, Voest enz...
Je zit zelf dagelijks in de paarden, je weet zelf vast wel al dat het je aanspreekt of niet.
Er was bij jouw op stal ook iemand die aan Parelli deed, kan je het haar niet vragen of ze je er wat meer over kan vertellen ? Lachen
Zelf ben ik trouwens erg te spreken over de tools van www.naturalhorses.com Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:52

ehm ik heb dus les gehad en hieruit mijn mening gevormt, maar omdat dat misschien wel een verkeerde mening is (2x2 lessen met 2 pony's dus) wil ik die van jullie ook weten, om te kijken of ik wel of niet ermee door moet gaan.