[AR] [AR]sulky voor een shetlander is dit goed of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

randyLOVER

[AR]sulky voor een shetlander is dit goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:52

ik wil een sulky kopen voon mijn mini shetlander van ong 89 cm
nou hadden ze er eentje bij de bles in leiden maar of het iets is weet ik ijgelijk niet zo ik wil net beginnen met mennen enzo...

Afbeelding
dit is het

Shetlander sulky.
Gewicht ongeveer 32 kilo
Lengte: 200 cm, breedte: 95 cm, hoogte: 100 cm
Prijs: € 325,00

is dit goed of duur of ....?

heb het ook al bij [vmr] gezet maar toen had ik bedacht dat ik heb better hier kon plaatsen Bloos

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:52

325 is in iedergeval niet te duur.

Het gewicht is ook prima lijkt me, alleen ik weet niet hoe de verhoudingen zijn als de shet ervoorloopt.
Maar als de kar is voor ponies van rond de 90 cm, dan zal het wel goed wezen!

Veel succes, aangespannen rijden is erg leuk.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:36

Wij hebben ook zo een soort wagentje (ik heb het idee dat die van ons iets steviger is maar ik kan me vergissen)...die van ons weegt wel meer dan 32 kilo.
Het wagentje ligt echt heel fijn achter de shets en we gaan dan ook geregeld een bosritje maken met 2 personen op het wagentje, heel makkelijk is dat het maar een smal wagentje is en je dus bijna overal tussendoor kan piepen (altijd makkelijk als je ook met ruiters mee gaat)

Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:13

Ik heb deze wagen ook voor mijn mini shetje van 85 cm, ben alleen nie zo tevreden over de bomen en die heb ik nu dan ook laten verbuigen, maar verder is het echt een super karretje.

groetjes maartje, omar en twan

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:25

Ik denk dat dat wel een goed wagentje is ik zag de zelfde staan in het rood en ik wil hem ook

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:53

Ik vind het een leuk wagentje om te zien, ben ook aan het sparen voor een zo 1, (het enige wat ik mij afvraag misschien weet iemand daar antwoord op) is dat het lamoen vast zit en dus niet kan draaien, is dit geen nadeel?
Ik bedoel een pony zit om deze manier aardig opgesloten voor de wagen of zie ik dat verkeerd?
Vooral als je een jonge onervaren pony hebt lijkt me dat minder veilig, of valt dat mee?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:03

Ik heb hem, ook bij de bles vandaan trouwens
Helaas past het tuig wat ik erbij gekocht heb niet (en het is voor mij niet om de hoek om even te ruilen) dus ze heeft er nog niet voorgestaan, maar het ziet er allemaal prima uit. Is ook geveerd.
Het lamoen zit idd vast, anders kiep je zitting nl om met een 2wieler

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:07

Cissie ik vind het geen probleem dat het lamoen niet draait.
Het is idd wel zo met een jonge pony dat het wat meer risico meebrengt(kan natuurlijk ook met een oudere pony Haha! )
Toen wij onze jongste shet beleerde ging ze ook voor dit wagentje, de eerste keren ging het goed.
Op een gegeven moment had ze een keer een dwarze bui en begon ze te stijgeren.......doordat het lamoen vast zit is ze met kar en al om geslagen....gelukkig is het een licht wagentje en konden we het meteen weer omtillen (ze heeft het daarna overigens nooit meer gedaan)
Verder vind ik het echt een super wagentje.....echt een heel fijn wagentje om door de smalste paadjes van het bos te rijden Tong uitsteken

Ja en wat Stef zegt is ook zo hahahaha, anders klap je zowiezo om....maar dan zonder pony waarschijnlijk Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:00

ik vind dit echt een leuke sulky voor een leuke prijs. dat de burry vast zit is niks vreemd bij een tweewieler. maar anders kiep je idd om.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:32

en als je schoonvader ineens het sublieme idee krijgt erbij te komen zitten, tilt ie je pony op Haha! (was met mijn vorige wagentje, was niet helemaal in balans, dus hij is maar snel weer afgestapt Haha!)

123456789000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:23

wat weegt je schoonvader stef??? of heb je zon magere pony
nee dat kan wel gebeuren

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:54

hahAHAHAhaha je schoonvader zie je pony al in de lucht hangen hahja

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:42

whahaahaaaa wat grappig je schoonvader in de lucht Knipoog

USKYLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:00

Weet iemand van jullie of je dit wagentje ook kunt krijgen voor de wat grotere pony (1,45)

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:31

Ik vind het een netjes wagentje.. Ik heb ook zoiets, alleen dan eigenbouw. Ik vind de prijs best meevallen, aangezien het er erg netjes uitziet..
Om te beginnen en te beleren vind ik een 2wieler erg geschikt.. Je kan niet of nauwelijks omkiepen, tenzij je pony valt, en het maakt ook niks uit als ze ineens in z'n achteruit gaan.. Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:40

...
Laatst bijgewerkt door Elinaa op 19-09-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:31

het lijkt mij wel een goed karretje om mee te beginnen, het gewicht is niet te zwaar, en de prijs is opzich ook nie door hor Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:28

een meisje bij ons op stal heeft dit karretje gekocht op het mega paarden evenement.
ze heeft hem ook voor haar shet gekocht.
alleen zij heeft er geen 325euro voor betaald, maar 275euro en het is precies dezelfde als ik het zo lees.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:33

IvysToeter schreef:
een meisje bij ons op stal heeft dit karretje gekocht op het mega paarden evenement.
ze heeft hem ook voor haar shet gekocht.
alleen zij heeft er geen 325euro voor betaald, maar 275euro en het is precies dezelfde als ik het zo lees.

Dat lijkt me niet!! Verward

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:46

Ik heb het nog eens nagekeken, want zij had op het MPE zo'n papiertje meegekregen zodat ze het bij ons op stal kon leggen.
en er staat precies dezelfde info in als hier aan het begin van het topic.
en hij komt ook bij de bles in leiden vandaan, dus ik neem aan dat het dezelfde is.
maar verder geen kwade woorden erover he? want ik wil de TS er alleen maar op wijzen dat hij op het MPE goedkoper was en misschien als zij dat verteld ofzo, dat ze hem dan ook goedkoper krijgt.
scheelt toch weer 50euro.
maar niet boos op mij zijn he?

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:36

Op marktplaats heeft ie zelfs al voor 199 euro gestaan.... je moet er net even tegenaan lopen...
Ik vind hem ook wel leuk, zit alleen te twijfelen, mijn shet is 78cm... dus ben bang dat het karretje te groot is.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:24

Ik had ook al geken bij marktplaats maar ik kon niet echt wat voor shets vinden Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:49

IvysToeter schreef:
Ik heb het nog eens nagekeken, want zij had op het MPE zo'n papiertje meegekregen zodat ze het bij ons op stal kon leggen.
en er staat precies dezelfde info in als hier aan het begin van het topic.
en hij komt ook bij de bles in leiden vandaan, dus ik neem aan dat het dezelfde is.
maar verder geen kwade woorden erover he? want ik wil de TS er alleen maar op wijzen dat hij op het MPE goedkoper was en misschien als zij dat verteld ofzo, dat ze hem dan ook goedkoper krijgt.
scheelt toch weer 50euro.
maar niet boos op mij zijn he?

Misschien een beursaanbieding, dat is niet zo gek hoor Haha!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:18

Nou wil ik niet vervelend gaan doen, maar ik vind het een sulky van niks.
Ik zal even uitleggen waarom. De sulky is eigenlijk gemaakt voor de mens en er is niet gekeken naar de pony die ervoor moet lopen. Als je goed kijkt dan zie dat de veren in het bankje zitten. Stel je gaat over een hobbel ( even iets simpels) dan krijgt de pony eerst een klap op zijn rug van de sulky zelf en dan ook nog is een klap van het bankje met jou erop. De veren konden beter in de wielen gemaakt worden zodat de mens maar vooral de pony er het meest profijt van heeft.
Als je dan gaat kijken naar de prijs en dat naast dit grote nadeel legt dan is die veel te duur. Er zijn goedkopere en betere..
Dit moest ik even kwijt Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:56

...
Laatst bijgewerkt door Elinaa op 19-09-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt