[AR] Iemand ervaring met de lange lijnen werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doortjuh

[AR] Iemand ervaring met de lange lijnen werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 17:07

Heey iedereen!

Met mijn verzorgshetlander werk ik aan de 'lange lijnen'. Dat is met een longeersingel en hele lange teugels. Zeg maar mennen zonder kar. Het gaat al heel goed, maar ik ken eigenlijk niemand die het verder doet met zijn Shetlander/paard/pony.

Wie heeft ook ervaring hiermee? Lijkt me leuk om reacties te horen van mensen. Helaas heb ik geen foto's over hoe het gaat, maar het zou leuk lijken als jullie foto's hadden als je met hem aan het werk bent met de lange lijnen Haha!

Groetjes Doortjuh!

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 17:30

no reactions???

.................................

Brittos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:41

hooi mijn vriendin en ik doen het weleens met de pony van haar vriendin, dat is echt hardstikke leuk en je leert er ook nog veel van !! Hyper! xxx

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:43

Een leuk boek is, Werken aan de lange teugel van Richard Hinrichs. Heel leerzaam!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:43

Dennis hier op bokt doet het ook geloof ik?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:35

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:52

ZoW Haha! Dank jullie wel voor de links!

Ik dacht dat niemand het deed, iedereen had zoiets van : Huh? Werken aan de lange lijnen? wats dat??? Leuk dat jullie het ook doen!

Idd heel leerzaam vindt ik ook Knipoog en ook nog goed voor je pony Haha!

Groetjes!

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:05

Kzal eens gaan kijken naar dat boek Haha!

Kheb ook al werken aan de lange lijnen van Jennie Lariston Clarke

Heel leuk boek:D ook leerzaam Lachen

xxx

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:37

Ik heb je topic verplaatst naar Uit het Zadel.
Het is overigens niet de bedoeling om je topic al na een klein half uurtje omhoog te schoppen, soms heb je wat meer geduld nodig Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:40

Ik doe het idd. Maar op het moment op een laag pitje door tijd gebrek. Dennis kan schouder binnenwaards, schouder buitenwaards, verschrikkelijk verzamel enzo. We zijn helaas nog maar beginnertjes. We hebben pas 1 les achter de rug en er daarna niets maar aan gedaan.

Wie weet pak ik het weer fanatieker op als ik meer tijd heb.

Dat boek van Richard Hinrichs heb ik en die van Jennie Lariston Clarke ook Lachen. Beide leuke boeken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:55

Ik doe het bijna nooit, hang liever meteen me wagentje erachter Lachen
Wel doe ik heel veel longeren met dubbele lijnen, dus eigenlijk hetzelfde, maar dan sta je er haaks op ipv. erachter.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:49

Ik ben er gister mee begonnen! Dit omdat Saar veeeels te dik is en beweging nodig heeft en ik oefen voor á la fleche (mennen op een pony). Saar vindt het heel leuk en let echt heel erg op mij, ze snapt het nog niet echt maar vindt het zo leuk dat ze echt haar best doet! *LOL*

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:32

Aah leuk Dennis dat je er ook mee bezig bent!

Mijn verzorgshetlander kan aan de teugel lopen, mooie uitgestrekte draf, stelling enzow...met schouderbinnenwaarts ben ik al bezig geweest..alleen snapt hij dat niet zo goed en levert het alleen maar stress op..dus dat doe ik maar niet...

Er schijnen ook wedstrijden voor te zijn, weet iemand waar of welke site je daar iets over kan vinden??

Groetjes!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:39

Dat strekken is niet zo moeilijk. Op een juiste manier verzamelen, dat is pas moeilijk! M'n instructrice zei dat Dennis zo naar de piaffe te krijgen is als je een beetje oefen. Zijn bespiering zit goed, zijn bouw is goed, alleen zijn flegmatike karakter houd hem een beetje tegen Tong uitsteken.

Over wedstrijden heb ik niets gehoord. En als die er zouden zijn zijn wij toch lang nog niet zo ver.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:47

Timon heeft helemaal geen moeite met verzamelen..
Maar ik lange lijn dus ook met Timon Knipoog

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:09

D'r is ook een verschil tussen een beetje verzamelen(= nageven en neusje op de loodlijn) en ECHT verzamelen(=achterhand naar beneden, actief blijven en HEEL ver, richting piaffe, terug laten komen in tempo).

Dat neusje op de loodlijn is niet zo moeilijk, nu de rest nog Tong uitsteken.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:08

debo heeft dat ook aan ry geleerd, hij kan het (naar mijn mening) hartstikke goed. hij kan oa wijken en (bijna) al zn kunstjes. vind het wel leuk voor de afwisseling.
met boef heb ik het ook wel is geprobeerd, maar dat was meer gericht op het voorbereiden voor mennen(dan loop je er ook achter, bij LL er schuin achter)

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:11

Ja, ik loop er inderdaad ook schuin achter Knipoog Zo kan ik goed zien hoe hij loopt met zijn hoofd, hij loopt meestal gewoon verzameld, niet echt super aan de teugel. Daar werken we nog aan, hij wordt nu eindelijk lekker onstpannen in de mond. Daar ben ik me toch een tijd mee bezig geweest!

Ben van plan straks naar buiten te gaan (bos) en daar te oefenen, kijken hoe dat gaat, heb het al een keer op straat gedaan, ging heel goed !

Zoo wat een klein Shetje! Of ben jij zo lang hahaha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:19

Marieke: is het niet moeilijker met een kleine pony dan met een wat grotere pony?
doordat die zo klein is werk je toch automatisch wat "omhoog" met de teugels, dan kan dit toch problemen opleeren? of niet?

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 15:02

Heey Marieke!

Tja, dat zou ik eigenlijk niet weten. Ik werk alleen maar met de lange lijnen met die Shetlander dan, maar ik heb wel een longeersingel en daar haal ik die lijnen door zodat ik niet met mijn handen torenhoog hoef, dat vind ik zielig en je paard wordt er ook niet beter op. Ik probeer wel op de houding van mijn handen te letten iig Knipoog

Groetjes!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:20

ik doe ook lange lijnenwerk met Morrie, omdat ik nog geen kar heb en om het boomslepen er een beetje in te houden, bij gebrek aan bomen, sleep ik de bak wel eens. Dressuurkunstjes kan ie niet, maar wel links. rechts, voorwaarts, ho en zurück en commando's die je nodig hebt bij boomslepen dus Lachen

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:20

heey heey!

Mijn Shetlander snapt dus echt niets van achterwaarts gaan, hoe leer je ze dat aan? Hij snapt helemaal niet wat ik wil als ik hem laat halthouden en de teugels iets aanneem.......

Iemand tips??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:32

2 personen
een staat ervoor
de ander erachter
eert leer je hem achteruit aan
de voorste duwt tegen zijn borst en zegt "achteruit"
na een tijdje duwt ze minder en miner
tot dhij het op het commando achteruit doet
dan steek je de teugelhulpen erbij
als hij dat netjes aanvaardt laat je het commando weg
en voila hij kent het Lachen

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:55

Zo simpel eigenlijk en ik wist het toch niet Tong uitsteken

Dank je wel voor de tips! Ik zal t uitproberen !:)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:58

dutske schreef:
Marieke: is het niet moeilijker met een kleine pony dan met een wat grotere pony?
doordat die zo klein is werk je toch automatisch wat "omhoog" met de teugels, dan kan dit toch problemen opleeren? of niet?

nee dat vind ik niet, als ik ll met boefie(1.10 ongeveer), gaat dat heel erg goed. met ry vind ik het irritanter, als je dan van hand veranderd moet je zo klunzen om die leidsels over zn kont te krijgen(gaat nu al beter) Tong uitsteken het is maar wat je gewend bent denk ik.