[AR] [AR]clever-menwagen-wie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

[AR]clever-menwagen-wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 17:01

Ik ben opzoek naar een menwagen.Maar niet te duur.Op paard en koets heb ik een mooie gezien.Bij ons op stal hebben ze allemaal een andere.niemand heeft een clever.Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die er een hebben en op die bevalt.
Ik denk daarbij aan de marathon solo cob of de oxford.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:04

Jantina heeft er een, maar die is nu op P&K

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:24

Clever´s zijn goede wagens hoor! Ik heb er zelf geen, maar je komt ze geregelt tegen op westrijden.
De kwaliteit tussen de verschillende rijtuigbouwers is nihil.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:25

Ik heb zelf sinds ong een halfjar een Clever marathonwagen. Ik heb een Marathon Cob Solo, als ik het me goed herriner. Ik vind het een perfecte wagen. Is stabiel, en rijd gewoon heerlijk. Ik heb op dit punt nog geen minpunten ontdekt eigenlijk! Ik vind het een heerlijke wagen, en heb verder nog geen echte negatieve dingen gehoord.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:01

Ik heb hem gisteren nog even gekeken op P&K, leuk ding, maar ik zie over het algemeen weinig verschil tussen de wagens van de diverse wagenbouwers. Zo vind ik Kelders ook mooie wagens hebben en volgens mij scheelt het qua prijs niet zo veel.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:23

Wij hebben inderdaad een Clever Solo. Mooie wagen, rijdt fijn, goed bokkussen. Maar ervaring tussen de verschillende merken heb ik niet, dus ikkan je niet vertellen wat de Clever beter maakt dan een ander merk. Daar zit vast niet veel verschil in.
Ik ben wel super tevreden met deze wagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:34

Ik heb al verschillende keren met Jantina haar wagen gereden en vind het een hele fijne wagen.
Hij is zowel voor recreatie als sport goed te gebruiken en makkelijk om te bouwen, bovendien rijdt hij erg comfortabel

Zelf heb ik een Kelders, we hebben eerst een wagen gekregen om uitgebreid te testen en naar aanleiding daarvan heeft Kelders er een helemaal naar onze wensen gebouwd OK dan!
Ik heb die wagen nu al 6 jaar en hij voldoet nog steeds aan al mijn wensen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:46

Wij hebben ook een Clever marathon.
En hij bevalt ons echt super goed, we hebben geen aanmerking op iets.
Het bokkussen is erg fijn, heel goed geveerd, dus zelfs mijn pa met rugklachten kan op deze kar nog door het bos crossen.

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:45

Wij hadden eerst ook een Clever marathonwagen. Deze was eigenlijk bedoeld voor mijn welsh, maar de haflinger kwam ervoor... Verward
Was echt een super fijnen wagen! Lachen

Toen bleek de wagen echter te klein te zijn en nu heb ik een nieuwe Leon marathonwagen en die bevalt ook super!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:03

Ooit, als ik de loterij gewonnen heb oid, wil ik er ook een voor enkel en 2span Lachen.
Ik vind het super wagens.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:04

jufloontje schreef:

Toen bleek de wagen echter te klein te zijn en nu heb ik een nieuwe Leon marathonwagen en die bevalt ook super!!

O ja, zo een heb ik er ook nog gezien. Die op P&K had zelfs knipperlicht en remlicht erop. Echt slim!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:25

dank jullie wel voor de reakties.Ik geloof ook wel dat alle merken wel goede wagens hebben.Ik wil alleen max 3500 euro betalen.Het moet wel leuk blijven.Vandaar dat ik alles aan het vergelijke ben.

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:33

Tessebes schreef:
O ja, zo een heb ik er ook nog gezien. Die op P&K had zelfs knipperlicht en remlicht erop. Echt slim!

Gaaf zeg, dat heeft die van mij (nog Knipoog ) niet, moet het met de ouderwetse zweep en arm doen... Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:08

baudyh schreef:
dank jullie wel voor de reakties.Ik geloof ook wel dat alle merken wel goede wagens hebben.Ik wil alleen max 3500 euro betalen.Het moet wel leuk blijven.Vandaar dat ik alles aan het vergelijke ben.

Probeer ook eens wat importeurs op te sporen. Ik heb mijn wagentje ook bij een importeur vandaan, die man deed niets anders als de karretjes naar NL halen en ze verkopen. Maar ze zijn vaak een stuk goedkoper, omdat je bij een rijtuigbouwer toch altijd nog voor het merk/naam betaald.

Mijn wagentje komt bij De Boer uit Oostblokker vandaan, http://www.deboercarriages.com

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:24

Maar stel dat je bij Kelders een wagen besteld, dan kan hij hem wel zo laten maken zoals jij hem wil hebben, dat vind ik wel een voordeel. Hoe zit het trouwens met garantie als je een wagen bij een importeur koopt?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:31

Dat zou ik niet precies weten, ik denk dat je die niet hebt.
Maar gelukkig heb ik een hele handige papa die me kar kan maken als hij stuk is, anders is een rijtuigbouwer in dat opzicht wel beter. Maar je betaald ook wel stukken meer.
Mijn wagentje was de helft als ongeveer hetzelfde wagentje bij Kelders, maar die wagentjes van Kelders worden ook allemaal in Polen gefabriceerd, dus betaal je de gewoon onwijs voor de naam Kelders.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:35

Nu word ik nieuwsgierig, ik PB je even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:38

Kelders heeft daar echter wel zijn eigen werkplaats en brengt daar zelf belangrijke materialen als de bijv. remschijven naar toe.
Je kan dus gewoon je eigen wagen uittekenen en die wordt daar dan gebouwd.
Hij is daar dus zelf om toezicht te houden en heeft in Nederland ook een werkplaats voor onderhoud en reparaties.
Bij een onbekende importeur moet je maar afwachten wat er geleverd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:40

http://www.alfredbeekman.nl/
Dit is de site van Beekman, hij heeft een transportbedrijf en als hij een vrachtwagen heeft die leeg vanuit Polen komt laadt hij hem vol met rijtuigen.
Heeft er soms leuke wagens bij zitten en kan ook naar wens/op bestelling leveren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:18

Het voordeel bij Kelders is dat je er ook terecht kunt als er iets is met je wagen.
Je krijgt garantie en de eerste 'servicebeurt' is gratis.
Hij heeft de juiste materialen in huis en levert dus een stukje service. En dat mis je vaak bij geimporteerde wagens die je rechtstreeks van een importeur koopt...
Waar moet je heen als er iets schort aan zo'n wagen?? Verward

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:03

Mijn vriendin heeft de solo cob. Het is een fijne, stille wagen. Ik vind hem in vergelijking met mijn eigen wagen (HCA) wel wat slingerig in galop. Daarnaast bevalt de constructie van de tweespan mij niet omdat de zwengetjes steeds tegen de wielen aanlopen. Verder is het gewoon een goeie wagen voor een redelijke prijs.
P.S. Wat ik ook mis is de opbergruimte. Er zitten tassen op maar die regenen in.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:33

Wij hebben de zwengetjes er nog op zitten,maar hebben er totaal geen last van. Je kunt ze er eventueel ook af halen, heb je nergens last van.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:34

jantina schreef:
Wij hebben de zwengetjes er nog op zitten,maar hebben er totaal geen last van. Je kunt ze er eventueel ook af halen, heb je nergens last van.

Volgens mij kun je ze ook nog afstellen of niet?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:53

Dat zou best eens kunnen, maar zo goed heb ik er nog niet naar gekeken Knipoog

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:47

napie schreef:
Mijn vriendin heeft de solo cob. Het is een fijne, stille wagen. Ik vind hem in vergelijking met mijn eigen wagen (HCA) wel wat slingerig in galop. Daarnaast bevalt de constructie van de tweespan mij niet omdat de zwengetjes steeds tegen de wielen aanlopen. Verder is het gewoon een goeie wagen voor een redelijke prijs.
P.S. Wat ik ook mis is de opbergruimte. Er zitten tassen op maar die regenen in.

Wij hebben ook de 2 wieler van HCA, en die bevalt ook super!
Bij onze Clever hebben we echter wel genoeg opbergruimte, onder het bokkussen en de zitting ernaast, altijd droog.