Febe schreef:
Blossomm: Het lijkt me ook heel erg leuk om dat soort oefeningen te doen met LL of los, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat kan leren, bijvoorbeeld galopwisseld helemaal los? hoe kan je dat ooit leren??????
En een rollback is volgensmij dat een paard een half rondje heel snel draait, net zoiets als spinnen, maar dan een half rondje. En ik geloof dat ze het tussen galop doen, maar ik weet het niet zeker hoor.
Een kwestie van nadoen
Ooit wel eens zelf door de bak gegalopeerd? Mensen kijken mij een beetje gedesorienteerd aan als ik dat doe, maar zo oefen ik mijn eigen galoperen.
Galopwissels vind ik zelf al niet makkelijk om te maken, laat staan dat het makkelijk voor paarden is, die hebben nog vier benen ook! Maar zij galoperen wel vaker dan ik, dat wel.
Eerst ben ik gaan oefenen met vanaf de grond aangaloperen, wanneer ik aangalopeer, doet mijn dametje dat ook..als ze er zin in heeft. Als het goed is, zelfs nog op hetzelfde been.
Ik zorg er dan voor dat ik vrij dicht naast haar ren, en op een bepaald moment maak ik een extreme wissel...soms doet zij dat ook....en soms vind ze het te veel moeite.
Op dit moment is het ook nogal moeilijk te oefenen, want de bak is nogal een modderbad. (externe attributie?
)
Dat van de rollback zou best kunne, ik heb niet echt verstand van western...dus ik geloof je op je woord