Ik ben aan het proberen om wat freestyle te proberen met verschillende paardjes. Nou is mijn vraag: Wat moet je doen als je bezig bent met grondwerk met een heel dominant, niet onderdanig paardje.
Ik jaag hem weg, in rondjes. Hij is heel alert, en reageerd goed, maar geeft helemaal geen tekenen van onderdanigheid. Als ik niet meer op hem let, vergeet hij mij ook helemaal.
Heeft iemand een tip? En als tweede vroeg ik me af, heeft iemand ideeën hoe je verder kunt komen met het freestylen als het grondwerk goed gaat, en het paard goed reageerd? Wanneer kun je beginnen met op het paard zitten, en waar moet je dan op letten?
alvast bedankt!

Het is alleen maar alle kanten op kijken, en als ik even er niet helemaal bij ben met m'n gedachten staat hij meteen stil.
Ja logisch natuurlijk, maar toch, mijn paardje reageert heel anders!
) dat je ook lessen geeft! Zijn dit alleen lessen met eigen paard of heb jij ook paarden in omgeving Apeldoorn staan waar lessen mee gegeven worden? Ik zou het namelijk heel leuk vinden om iets meer te leren over het freestyle/natuurlijk paardrijden! Ik ben er heel enthousiast over!