Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Je kan het aan Chatgtp vragen..
Wat voor een informatie zoek je? De meeste mensport winkels/ bouwers hebben wel een tweedehands voorraad waar je vaak ook de oude wagen wel kunt inruilen. En je kunt zelf natuurlijk ook op marktplaats kijken.
Kidde schreef:Nog steeds een eindje rijden volgens mij, maar dit bedrijf zit in Friesland: http://www.kroegermensport.nl/
En anders toch een weekendje weg naar het midden of zuiden
Oh, dat is ongeveer een uur rijden voor ons, dus best te doen. XXLeandrosXX schreef:Ik ben helemaal weg van Voskamp Hall. Ze hebben altijd veel mooie wagens ook occasion, ze geven goed advies. En ik was zeer verrast wat ik nog terug kreeg voor mijn 20 jaar oude koets. Ze zitten in Brummen.
https://voskamphall.nl

Muronia schreef:Je zou ook even contact kunnen opnemen met Henk Veurink. Die zit net over de grens bij Meppen en heeft ook regelmatig wagens te koop staan.
Ik stond vorig jaar voor het zelfde dilemma en ben toen op zoek gegaan op marktplaats. Met mijn instructeur overlegd wat voor wagen geschikt zou kunnen zijn en met dat advies toen uiteindelijk 1 gekocht. Moesten wel een paar dingen aan gebeuren en dat heb ik bij Veurink laten doen. Nu heb ik er een hele fijne wagen aan.
De oude:
[ Afbeelding ]
De nieuwe:
[ Afbeelding ]

zanegrey schreef:Elisa2 schreef:Je kan het aan Chatgtp vragen..
Wat voor een informatie zoek je? De meeste mensport winkels/ bouwers hebben wel een tweedehands voorraad waar je vaak ook de oude wagen wel kunt inruilen. En je kunt zelf natuurlijk ook op marktplaats kijken.
Gaan we ook zeker doen hoor, op mp kijken enzo. Behalve ChatGPT dan . Maar het lijkt me handig als we eerst ergens kunnen kijken en zien wat er zoal te koop is, wat de voors en tegens zijn van de verschillende soorten wagens, wat de gewichten zijn, welke wagens licht lopen, bandenmaten, enz. De kar die we nu hebben rolt prima op de weg, maar omdat wij zelf nog maar net beginnen met mennen, trainen we nu vooral in de binnenbak en in het zand is-ie best zwaar, ook voor onze haflinger.
Ik kijk nu ook al op mp, maar er wordt zoveel te koop aangeboden dat ik niet weet waar te beginnen.
, het is belangrijk om te kijken naar rolweerstand en voor de bak is een lichte marathonwagen met luchtbanden of een presenteerwagen vaak het fijnste qua gewicht.