Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Berith schreef:Leuk dat hier een topic over is. Ik doe het veel met mijn paarden. Zij vinden geurdetectie (wat ze ook met honden doen) leuker dan echt speuren. Zogenaamde voerballen (zoals de Kong voor honden) vinden ze ook geweldig
Ik geef er ook lessen in. Mijn ervaring is dat paarden echt enthousiast worden van allerlei geur spelletjes. Maar ook dat mijn iets te hyperactieve pony er veel relaxter in de dagelijkse omgang van is geworden.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zilfstar schreef:Leuk dat er meer mensen hiermee bezig willen of zijn!Berith schreef:Leuk dat hier een topic over is. Ik doe het veel met mijn paarden. Zij vinden geurdetectie (wat ze ook met honden doen) leuker dan echt speuren. Zogenaamde voerballen (zoals de Kong voor honden) vinden ze ook geweldig
Ik geef er ook lessen in. Mijn ervaring is dat paarden echt enthousiast worden van allerlei geur spelletjes. Maar ook dat mijn iets te hyperactieve pony er veel relaxter in de dagelijkse omgang van is geworden.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wat leuk! Wat doe jij/ doen zij met de voerballen? Hoe gebruik je die?

nine1987 schreef:Voor iemand die detectiewerk met de hond doet, vind ik dit geweldig om te lezen..
Toen ik mijn paarden nog had, heb ik er vanalles mee gedaan, maar speuren nog nooit..
Wat leuk..
Zilfstar schreef:
Knuffeldier schreef:Ik laat mijn paard soms ook kiezen waar we heengaan en dat is hilarisch: hij woont middenin prachtig bos, waar ik graag voor mijn rust kom. Maar wanneer hij kiest, belanden we steevast op een grote parkeerplaats bij de plaatselijke hockeyclub, en daarna via een drukke weg en rotonde in een villawijk
Jouw paard houdt wel van wat reuring dus haha.