Ik wilde graag deze prachtige fotoserie met jullie delen. Op de foto zien jullie mij met onze stoere Gelderse merrie O-Jidee (v Indiana). Ze is nu net 4 jaar (geboren in 2019) en aan het einde van deze maand hebben we onze eerste wedstrijd gepland staan. We gaan mennen in de discipline dressuur.
O-Jidee is het tweede paard wat ik op leid voor de wagen. Het laten beleren besteden we uit en daarna pak ik ze zelf op en rijd ik ze door. Wat een prachtig werk is dit toch! Sowieso is het aangespannen rijden 1000 keer leuker dan ik ooit had kunnen bedenken

Hopelijk vinden jullie de beelden net zo mooi als ik
Wij hebben gelukkig een grote Amerikaans Pick up en een trailer met koetsenframe. Zo kan ik alles in 1 keer meenemen en zelf besturen. Voorheen had ik een aparte aanhanger voor de koets maar jemig.. dan moest er altijd een tweede auto mee. Dus dit is wel de gemakkelijkste manier maar het is nog wel wat meer werk. Het inspannen duurt overigens maar een minuut of 5, dat valt mee.
Wij rijden geen marathon en de ondergrond is vaak vlak. Heb je wel eens met een wagen gereden? Het is heel anders dan veel mensen denken. Bij de tuigpaarden rijden ze trouwens nooit met een broek want daar mogen ze niet met een broek starten.