Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) wel van in. Lijkt me ook leuk en geestelijk niet zo zwaar voor zo'n ukkie.SuperRoos schreef:hallo, ik heb sinds zaterdag de fjord van sonjabelgium op proef, het is een fjordje (figor) van ongeveer 2 jaar en 3 maanden,
het is echt een dier met een goudeerlijk karakter en niet dominant ofzo, maar in zn uppie redt hij zich prima...
ik ben al lekker met hem aan het wandelen en hij loopt me nu ook niet meer voorbij,
vooruit, stoppen en achteruit gaat ook goed, verder ben ik een beetje bezig met de 7 games,
nou had ik de PNH instructeur al gemaild of hij nog echt leuke oefeningen wist om te doen, maar ik krijg alleen de 7 games als oefening terug, en ik wil er gewoon meer bij pakken omdat het anders voor figor te saai wordt,
voor mensen die me niet kennen, ik doe al een jaar of 2 PNH dus ik ken het een en ander al, dat bespaart jullie grote typverslagen, haha
maar als jullie leuke oefeningen weten, waar hij ook veel van leert, maar die geestelijk wat minder zwaar voor hem zijn dan de 7 games (want die doe ik natuurlijk niet elke dag met hem) dan hoor ik het graag,
het is niet zo dat ik zelf geen fantasie heb maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben,
alvast bedankt!

. Ik was begonnen met hem te leren stilstaan zodat ik kon weglopen en hij moest blijven staan. Hij begreep het nog niet helemaal hoor, daar heeft ie moeite mee
Hij wil meteen meekomen en volgen
Lange lijnen kent ie al
... Ik had de longeerlijn aan z'n halster geklikt aan de ene kant en de andere kant gewoon een leidkoord en kon er zo mee "wegmennen". Die keek effe raar van "wat doet baasje nu achter me?" maar toen ging ie gewoon op de "kiss" voorruit
Je kan gewoon "spelen" met hem, hij is altijd wel te vinden voor een spelletje. Buitenwandelen is ie ook niet van onder de indruk hoor, dus daar hoef je zeker niet bang voor te zijn. De vrachtwagen met al ENORM groot en luid zijn voor ie zal opkijken

Op "tikjes" van een rijzweepje reageert ie stukken lichter, gewoon effe op z'n borst aanraken en hij wijkt al (ALS hij zin heeft
, anders gaat ie een potje duwen
). Dat touw-gedoe is maar raar volgens hem
De grootste vraagfase is zwieren met het touw hé ... wel, zwieren met hem de eerste keer ging ie doodleuk z'n neus daarin steken
. Een fjord heeft zo z'n eigen manier van denken hé
En dan die reactie van "OEPS"
Je zag 'm gewoon denken dan
hihihihi Ik heb het maar een paar keer gedaan hoor. Echt oefenen erop kon je het niet noemen. Hij heeft soms de neiging in je rug te gaan lopen (steun zoeken) en toen ging ik hem zo van me af (proberen) te sturen ... "IN YOUR FACE" dacht ie "KNUFFEL"
Met z'n neus in het zwiereltouw
hahahaha 
en natuurlijk ff voeten checken he, haha
)
) en hield daarbij het zeil in mn hand, wat denk je dat die gek doet, ja hoor,
echt wel, dus telkens erop gaan staan he,
het is echt een komisch dier en ziet echt overal lol in,