Mijn tienjarige arabier heeft een chip in zijn been en daardoor zeer waarschijnlijk een flinke peesblessure aan de diepe buiger. Dit komt zeer waarschijnlijk door het schuren van de pees langs het stukje bot. Eind juli gaan we naar de kliniek om te kijken of er geopereerd kan worden. Tot die tijd mag hij niets. Hij loopt in een kudde, dus hij zit al aan zijn wandel-tax en daarnaast loopt hij in draf niet regelmatig. Stap is overigens geen enkel probleem.
Het probleem
Voordat de rontgenfoto's gemaakt werden zagen we al dat hij slecht liep. Hij wilde in die periode ook helemaal niets. Heel makkelijk. Maar inmiddels is de ontsteking (wat hem écht pijn gaf) voorbij en heeft hij al twee keer boven mijn 1.60 gesprongen.

Wat ik al gedaan heb
- geleerd te rollen met een ton. Dat was leuk tot hij doorhad dat de ton harder ging als je trapte met je voorbenen. De ton is inmiddels weer in mijn bezit.

- overgooien en apporteren met een hoepel. Dat was ontzettend leuk totdat hij perongelijk mensen (ik) en paarden (mijn fjord) begon te slaan met de hoepel. Vond hij erg leuk. Wij iets minder.

- libertywerk. Dat is hij gewend en meestal gaat dat heel erg goed. Gisteren bleef hij maar klieren en bokken. Dat valt ook af.
- minder vitaminebrok voeren
- weer terug in de kudde
- halve dagen uit de kudde
De vraag
Wat kan ik doen met mijn paard om hem mentaal bezig te houden? Hij is slim en werkwillig dus ik kan hem een hoop leren. Maar op dit moment ben ik een beetje out of ideas.