Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nynkster schreef:Ik heb mijn tuig bij tjeu van de Meulengraaf vandaan. Die zit in best (NB) dus misschien dat dat beter te doen is? Ik heb 350 euro betaald voor mijn leren tuig incl anatomische borst. Hij heeft ook wel een Facebookpagina en hij wil altijd wel helpenmisschien dat er wat geschikts is
MelanieB schreef:Hoofdstel als in zodat je zelf al wat voorwerk kan doen en die dan mee kan geven.
Maar een goede beleerder heeft idd zelf tuig. En met een hoofdstel en longeer singel kom je al een end in wat simpel voorwerk. Aan het tuig wennen kost amper tijd dus zal je weinig tijdswinst geven. En als het je gaat om puur aan het tuig wennen kun je ook een oud tuigje van iemand lenen of 2ehands kopen en daarna door verkopen.
Meer zou ik niet doen als je in het mennen dus ook geen ervaring hebt: corrigeren/afleren is moeilijker dan aanleren.
KittyDylan schreef:Ik ga zéker niet zelf aanplaren met beleren. Dat laat ik compleet aan de profs over. Pony kent de longe en is flink wat geks gewend. Wat betreft mennen nog niets.
Ik heb menlessen gehad voor mijn menbewijs. Stond op mijn papiertje dat het heel goed gemend was.
Van toen tot nu niet gemend, omdat ik geen menpaard tot mijn beschikking heb. En ik heb op dit moment ook helemaal geen tijd om er een te leasen oid.
Pony zal ook pas in de lente beleerd gaan worden. Omdat ik in die periode intern ergens stage loop. Dan hoeven mijn ouders haar niet extra te verzorgen, komt precies mooi uit.
Tjeu van de Meulengraaf verkoopt ook wagens zie ik? Heeft hij ook een website?Best is goed te doen.
Is zo'n menhoofdstel qua zitten (druk) dan anders dan een 'normaal' hoofdstel?
Druppie7711 schreef:KittyDylan schreef:Ik ga zéker niet zelf aanplaren met beleren. Dat laat ik compleet aan de profs over. Pony kent de longe en is flink wat geks gewend. Wat betreft mennen nog niets.
Ik heb menlessen gehad voor mijn menbewijs. Stond op mijn papiertje dat het heel goed gemend was.
Van toen tot nu niet gemend, omdat ik geen menpaard tot mijn beschikking heb. En ik heb op dit moment ook helemaal geen tijd om er een te leasen oid.
Pony zal ook pas in de lente beleerd gaan worden. Omdat ik in die periode intern ergens stage loop. Dan hoeven mijn ouders haar niet extra te verzorgen, komt precies mooi uit.
Tjeu van de Meulengraaf verkoopt ook wagens zie ik? Heeft hij ook een website?Best is goed te doen.
Is zo'n menhoofdstel qua zitten (druk) dan anders dan een 'normaal' hoofdstel?
Hij heeft een facebookpagina, website is hij geloof ik mee bezig