Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CalipsoLover schreef:Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijnIk heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.
pluisje88 schreef:Zijn dat van die typische vieze zweetdingen of gewoon fijne jassen?
cissy schreef:Ik zweer nog steeds bij mn waxjas. Af en toe eens insprayen en dan gaat hij weer poosje mee. Is inmiddels al ruim 25 jaar oud en nog steeds waterdicht.
cissy schreef:Ikke, Ik heb geen Drizabone maar een Engels merk. Ooit bij Hippostore gekocht. Draag m ook alleen bij regen of verwachte regen, dan blijft ie 'schoon'.
cissy schreef:Heb ook jaren de korte versie gehad voor het normale gebruik. Die kon je lekker vies laten worden en als die te hard ging stinken kocht ik een nieuwe, dat waren dan de goedkope versies.
Als ik in de regen draadjes moet verzetten pak ik ook de lange.
Nadeel is wel dat je kuiten nat worden van alle eraf druipende regen.
MoppieFilou schreef:CalipsoLover schreef:Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijnIk heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.
Die heb ik ook. Super jassen!
Wijslander schreef:MoppieFilou schreef:
Die heb ik ook. Super jassen!
Spatwaterdicht lees ik op internet... Lekt ie bij jullie niet door in een flinke stortbui?
Shenavallie schreef:Dè ultieme regenjas bestaat helaas niet. Ik heb jaren met paarden in de buitenlucht gewerkt - van 's morgens vroeg tot 's avonds laat onafgebroken in de regen - en ongeacht welke jas (duur, goedkoop), uiteindelijk lekt alles door. Een Ierse man kwam een keer naar mij toe en die zei ook al dat er geen perfecte regenjas bestaat. "Je moet het gewoon accepteren, het meeste valt ernaast en je wordt vanzelf weer droog". Tja... misschien een dooddoener, maar hij had gelijk. Ik nam gewoon meerdere jassen mee die ik kon afwisselen. Eén jas hield het wel wat langer uit dan de meeste (dat was de FastRider), maar ook die lekte uiteindelijk. En had ik een goede jas, dan ging de rits weer makkelijk stuk. Dus het was lood om oud ijzer.Een goede stormparaplu hielp me vaak de dag door, maar dat was met mennen weer niet handig.