Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunshinedaan schreef:En wat voor soort grondwerk doe je met je paardjes?
Ik doe met mijn minipaardjes langeteugelwerk, lange lijnen en longeren
En voor de wagen, wandelen en fietsen, maar dat valt niet onder grondwerk denk ik.
Probeer veel variatie in te brengen en dat doen ze goed
SammyFloor schreef:Leuk een verzameltopic!
Ik ben voornamelijk bezig met NH, liberty grondwerk en rechtrichten, vroeger ook veel horse agility en longeerwerk. Momenteel moet ik alles weer opnieuw opnemen wegens examens, vergiftiging van mijn pony en verhuis van stal. Maar ik kijk er wel naar uit om weer te starten
BlackBeautyZ schreef:ik doe met mijn merrie Vrijheidsdressuur. ze kan nu:
- shaken
- ja knikken
- jambette beide kanten
- op het blok staan
- de spagaat
- de buiging
- het compliment ( dit moet nog bevestigd worden)
- wijken aan de hand
ik rijd ook liever met neckrope of bitloos.
@isabel_k mag ik vragen hoe je bent begonnen met parelli? deze methode vind ik super interessant maar het is lastig om te vinden hoe je moet beginnen.
Isabel_k schreef:Mijn fjord is 22 en hij is niet mijn verzorgpaardHij staat bij mij in bruikleen, dus ik ben gewoon verantwoordelijk
M_ontana schreef:Leuk topic! Ik doe zelf met mijn 22 jarige pony ook grondwerk. Momenteel doe ik vooral vrijheidsdressuur (hij kan jambette, rondje draaien, liggen al gaat hij hier altijd bij rollen dus dat moet nog bevestigd worden, flemen, kusje, voetje, shaken, touch en een begin van de spaanse pas), longeerwerk, parreli en nog een klein beetje academische rijkunst, maar hier ben ik pas net mee begonnen. Hij heeft af en toe nog wel moeite met mijn ruimte accepteren, en hij vind stilstaan moeilijk maar hij doet het steeds beter!
Edit: ook kan ik hem nog bitloos en met neckrope rijden!
BlackBeautyZ schreef:Ik heb helaas een grote pauze met grondwerk. Mijn paard heeft een veulen nu dus ik heb haar een vakantie gegeven!
Jaa er zijn inderdaad veel 20+ paarden, super leuk om te lezen allemaal
murphypower schreef:Het valt me op dat er best veel paarden boven de 20 voorbij komen!