Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fenny schreef:Ik denk dat je het wel redt, heb natuurlijk geen idee hoeveel extra tijd en energie je moet steken in het afstuderen. In mijn geval is afstuderen vaak makkelijk geweest, omdat ik geen zin had om een hoger niveau te gaan doen terwijl ik dit wel aan kon![]()
Zie trouwens dat je in 'het oosten van Friesland' woont. Ik rij veel aangespannen, dus als je meer praktijk ervaring op wilt doen?
Pasha_2011 schreef:Fenny schreef:Ik denk dat je het wel redt, heb natuurlijk geen idee hoeveel extra tijd en energie je moet steken in het afstuderen. In mijn geval is afstuderen vaak makkelijk geweest, omdat ik geen zin had om een hoger niveau te gaan doen terwijl ik dit wel aan kon![]()
Zie trouwens dat je in 'het oosten van Friesland' woont. Ik rij veel aangespannen, dus als je meer praktijk ervaring op wilt doen?
Haha daar kom ik vooral ook vanzelf achter!
Ja klopt, ik kom uit Drachten. Oh dat zou super zijn!
Pasha_2011 schreef:Aangezien ik het behoorlijk druk heb in mijn afstudeerjaar en eigenlijk "vergeet" vrije-tijd in te plannen, leek het me leuk om het koetsiersbewijs enkelspan te gaan volgen.
Gewoon voor de leuk (de lessen etc.). Niet dat ik daarna wekelijks men ofzo. Onze merrie is daar ongeschikt voor (leeftijd en karakter).
Wat houdt het in?
- 9 lessen
- 1 examen
- theorie en praktijk
Als ik het ga volgen, ga ik dat doen bij PMO in Steenwijk / de Bult. Dat bedrijf ken ik al goed net als de paarden.
Link: http://www.paardmensonderwijs.nl/koetsi ... -enkelspan
Echter ben ik benieuwd naar ervaringen van bokkers die ook voor het koetsiersbewijs enkelspan zijn gegaan. En dan vooral op de volgende punten:
- Is voorkennis van het mennen volgens jou echt nodig?
- Hoe moeilijk is het theoriedeel?
- Wat voor lesboek had je bij het theoriedeel?
- Hoeveel tijd moet je besteden aan de theorie buiten de lessen om?
- Hoe wordt de praktijk "getoetst"?
- Ga je met het examen ook buitenuit of enkel in een bak o.i.d. ?
- Hoe heb je de lessen ervaren?
en evt: Hoe heb je het traject bij PMO (PaardMensOnderwijs) ervaren? (voorheen in Drachten).
maessie schreef:Leuk zeg! Ik heb het koetsiersbewijs ook gehaald toendertijd nog bij de praktijkschool in oenkerk. Doede van Pmo gaf daar toen ook al les, een zeer prettige instructeur. Het tuig opleggen kan best een voordeel zijn dat je daar weinig ervaring mee hebt, dan leer je gelijk de handige manier (ik vond het allemaal wel logisch in elkaar steken) Niet te bang zijn voor het examen, met een beetje gezond verstand kom je al een heel eindSucces!
KittyDylan schreef:Koetsierbewijs enkelspan inderdaad, ik volg het in Ysselsteyn, Limburg.
Ik heb nu 2 praktijklessen gehad. Nog niet op de weg (gelukkig).
Boek hebben we nog niet echt doorgekeken, moeten we thuis een beetje doen.
KittyDylan schreef:10 juni doe ik examen.
Wij hadden eerst 4 theorie lessen (vooral mentoestel en achenbach) en dan ongeveer 7 praktijklessen, waarvan zaterdag no.3