[AR] Menwagen aankopen in Polen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RedLady

Menwagen aankopen in Polen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 00:58

Wanneer je een wagen,die ook in Nederland/Belgie verkrijgbaar is,zou aankopen in Polen
kan je dan spreken over een groot prijsverschil?
Kan je ginds ook rechtstreeks bij een fabrikant kopen?

Billy

Re: Menwagen aankopen in Polen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 01:15

De vraag is, is het alle extra werk en moeite waard? Je moet hem dan ook ophalen in polen.....

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 01:20

Tuurlijk.Maar dat even buiten beschouwing gelaten.
Als voorbeeld neem ik even de Leica.Die is hier bij 3 verkopers verkrijgbaar.Telkens voor een andere prijs voor exact dezelfde wagen.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 01:41

Ik zou de fabrikant even een berichtje sturen... dan weet je of het mogelijk is en wat het kost!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 05:08

Ik kan je een mooie ongeveer vergelijking geven!
Als ik naar polen ga om iets te kopen houd ik de regel aan 1 zloty is om en nabij 3 euro ( hangt van de koers af, kan 2,95 zijn maar ook 3.50)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 06:41

Groot nadeel is wel, als er in gebruik iets met de wagen is. Voor garantie zal je terug moeten naar Polen. Dat worden dan dure ritjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:13

Cheminee schreef:
Als ik naar polen ga om iets te kopen houd ik de regel aan 1 zloty is om en nabij 3 euro ( hangt van de koers af, kan 2,95 zijn maar ook 3.50)

Eh op google staat 1 zloty= 0.228 euro.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 13:10

Cheminee schreef:

Mijn vraag ging niet specifiek over de waarde van de zloty.Meer over het feit dat er bij de dealers hier extra kosten bijkomen omdat zij er ook nog op verdienen.
Ook betaal je hier meer omdat elke dealer er zijn naamplaatje er op hangt.Waardoor die wagen zogenaamd een merk wordt.2 identieke wagens,waarvan 1 zonder naamplaatje,verschillen sterk in prijs terwijl beide gewoon bij dezelfde fabrikant kunnen gemaakt zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:15

Prijs verschil is niet zo groot hoor, helaas.
Ze weten ook wel dat je uit Nederland komt en ze weten volgens mij dondersgoed wat hier normale prijzen zijn.
Of je moet er meer af nemen, dan zijn ze misschien wel meer bereid, of echt de lassers benaderen ofzo.

Heb vorige maand nog contact gehad met een leverancier ivm twee identieke tweewielers die ik wou komen halen in polen, maar ze noemde gewoon de Nederlandse prijs. Daar ga ik niet voor rijden natuurlijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:22

Stuur Dennis hier op bokt eens een pb, die heeft ook een wagen in Polen gekocht (meen wel een Nederlands bedrijf)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:36

Cheminee schreef:

Ik weet niet in welke eeuw jij in Polen bent geweest, maar de zloty staat nu rond de 4,2 = 1 euro :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:45

RedLady schreef:
Wanneer je een wagen,die ook in Nederland/Belgie verkrijgbaar is,zou aankopen in Polen

Dat had ik jaren geleden al ontdekt zelfs destijds nog poolse ex fam. Maar Je moet hem dan idd ook zelf transporteren naar hier, en importrechten betalen.

lijkt leuk ,maar is een hoopgedoe om niks.En als je hem besteld bij een dealer moet hij jou garantie verlenen in geval van problemen.... even ter overdenking ;)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:07

Supervixen schreef:
Cheminee schreef:

Eh op google staat 1 zloty= 0.228 euro.

Haagaha grapje!
Ik bedoel natuurlijk 3 zloty is 1 euro ! Verkeerd om!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:00

Ik heb ook een wagen bij een Pool gekocht ooit.
Maar moet zeggen dat ze veel mooie praatjes hebben qua levertijd maar dat wel wat langer kan duren :Y)

Wat voor een wagen wil je kopen?
Wat voor sommige wagens is het interessant, andere totaal niet.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 00:35

Ik wil een marathonwagen aanschaffen voor Welsh A's.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:25

die zijn er hier toch genoeg te koop. event. een goede 2e hands.
daar zou ik niet moeilijk voor gaan doen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:03

Dit avontuur ben ik ook wel eens aangegaan. Wagen direct in Polen besteld en ik kan je zeggen ja, het scheelt geld maar ik doe het nooit meer. Ik kreeg totaal niet wat ik ervan verwachte en toen ik hem eenmaal had was service ver te zoeken.

Mijn nieuwe wagen komt bij Gj van Boven vandaan en daar ben ik super blij mee. Die komt ook uit Polen maar wordt in Nederland nog helemaal na gelopen en verbeterd. Service is ook geweldig, ik hoef maar te bellen of mailen en het wordt snel opgelost.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:27

Hier via tussen persoon ren wagen gekocht vanuit Polen wwas voor verkoper ook eerste x en wij mochten proef personen zijn.

Kar is geloof 4 x opgehaald omdat er iets mis was gelukkig werd dit Door tussen persoon geregeld etc....

Dus zou het zelf niet doen vanuit Polen ivm garantie etc. ...

ik denk de benzine en tijd die je al kwijt bent dat het prijs verschil ook minimaal is

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 14:47

Letsdunit schreef:
Dit avontuur ben ik ook wel eens aangegaan. Wagen direct in Polen besteld en ik kan je zeggen ja, het scheelt geld maar ik doe het nooit meer. Ik kreeg totaal niet wat ik ervan verwachte en toen ik hem eenmaal had was service ver te zoeken.

Mijn nieuwe wagen komt bij Gj van Boven vandaan en daar ben ik super blij mee. Die komt ook uit Polen maar wordt in Nederland nog helemaal na gelopen en verbeterd. Service is ook geweldig, ik hoef maar te bellen of mailen en het wordt snel opgelost.

Nou,over Gerrit-Jan van Boven heb ik wel een ander verhaal gehoord.Wagen slecht afgewerkt en niet in de bestelde afmetingen.
Dus dat kan in Nederland ook gebeuren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:38

Hier met een zelfde wagen als Letsdunit gereden en de zelfde ervaringen.
Hier toevallig ook sinds afgelopen weekeind een GJ van Boven en tot nu toe dik tevreden :j .

Daarbij scheelt het kwa prijs helemaal niet zo heel erg veel.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 15:44

Als het inderdaad niet veel scheelt,is het uiteraard de moeite niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:46

kwita schreef:
RedLady schreef:

Dat had ik jaren geleden al ontdekt zelfs destijds nog poolse ex fam. Maar Je moet hem dan idd ook zelf transporteren naar hier, en importrechten betalen.

lijkt leuk ,maar is een hoopgedoe om niks.En als je hem besteld bij een dealer moet hij jou garantie verlenen in geval van problemen.... even ter overdenking ;)

Invoerrechten? Binnen de EU? Echt?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:38

Joh op al die wagens die van Boven bouwt een of twee slechte verhalen dan doet hij het lang niet verkeerd. Over iedere wagenbouwer is wel wat te vinden.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:09

Letsdunit schreef:
Joh op al die wagens die van Boven bouwt een of twee slechte verhalen dan doet hij het lang niet verkeerd. Over iedere wagenbouwer is wel wat te vinden.

Ik denk niet dat je in de schoenen wil staan van diegene waar ik het over heb.Veel geld kwijt aan een wagen die niet voldoet en service ver te zoeken.

Heeft iemand toevallig enkele Poolse verkoop/email adressen?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:36

Even uit nieuwsgierigheid, hoe hebben jullie dit dan aangepakt om rechtstreeks in Polen te bestellen?
Ik ben half Pools en ga er dan ook elk jaar naartoe en ik moet zeggen dat de meeste mensen daar erg beperkt of geen Engels praten, alleen maar Pools :+
Dus ik ben wel benieuwd!