Wat te doen met m'n paard...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Wat te doen met m'n paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:45

Hee,
In het begin was alles nog super leuk, maar ik begin me een beetje te vervelen... NIET dat ik niet meer van paarden en Diego hou! Maar ik kan niks meer verzinnen om met hem te doen... Ik rijden hem met neckrope , tuigloos, rij buiten, lange lijnen, longeren, vrijheidsdressuur, springen etc. Ik vind normaal rijden zo saai :D , hebben jullie nog ideeen dat ik zou kunnen doen?

x_Heidi

Re: Wat te doen met m'n paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:43

Misschien kun je eerst ervoor zorgen dat je paardje weer helemaal gezond is? :o Als ik je vorige topic zo lees.. Hoe oud ben je eigenlijk? Je zou kunnen gaan lessen trouwens, in dressuur/springen. Heb je een doel om voor te oefenen en beter voor je pony's lichaam.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:03

x_Heidi schreef:
Misschien kun je eerst ervoor zorgen dat je paardje weer helemaal gezond is? :o Als ik je vorige topic zo lees.. Hoe oud ben je eigenlijk? Je zou kunnen gaan lessen trouwens, in dressuur/springen. Heb je een doel om voor te oefenen en beter voor je pony's lichaam.

14, geen geld voor... Dat was voor ik wist dat het erg was. De weieigenaar (ook dierenarts) zij dat het niks was maar ik dacht voor de zekerheid toch even bij bokt vragen en toen ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:08

dat je je kunt vervelen met buitenrijden.. ik doe hier niets liever dan rondzwerven met mijn pony door de natuur..

en voor nu, er is genoeg te doen als je pony niet ok is, dus met een eventueel ziek dier lijkt het mij niet dat je je kunt vervelen..

dat duidt er meer op dat je het wel leuk vind om af en toe wat met een pony te doen, maar niet de dagelijks lasten wilt hebben en dat je er ook niet echt voor te porren bent om meerdere malen per week tijd met je pony door te brengen..

wellicht zou je dan moeten overwegen om je pony weer beter te krijgen en hem dan toch van de hand te doen.. geen schande als een eigen paard/pony niet echt wat voor je is, wellicht is een verzorgpaardje voor een of twee keer in de week meer iets voor je.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:11

Je hebt je topic geopend op Ervaring en diensten (ED) maar hoort meer thuis op Trainen vanaf de grond. Misschien dat je daar nog leuke tips krijgt.

ED → TVG

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:35

elenaMM77 schreef:
dat je je kunt vervelen met buitenrijden.. ik doe hier niets liever dan rondzwerven met mijn pony door de natuur..

en voor nu, er is genoeg te doen als je pony niet ok is, dus met een eventueel ziek dier lijkt het mij niet dat je je kunt vervelen..

dat duidt er meer op dat je het wel leuk vind om af en toe wat met een pony te doen, maar niet de dagelijks lasten wilt hebben en dat je er ook niet echt voor te porren bent om meerdere malen per week tijd met je pony door te brengen..

wellicht zou je dan moeten overwegen om je pony weer beter te krijgen en hem dan toch van de hand te doen.. geen schande als een eigen paard/pony niet echt wat voor je is, wellicht is een verzorgpaardje voor een of twee keer in de week meer iets voor je.

dit was tegelijk ik verwijder dit wel want mensen hsnappen het niet. en trouwens hij is niet ziek.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:40

Heb je al wel eens aan Horse Agility gedacht ?
Voor het rijden misschien working equitation , western rijden , polocrosse , the mounded games

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:42

faunty schreef:
Heb je al wel eens aan Horse Agility gedacht ?
Voor het rijden misschien working equitation , western rijden , polocrosse , the mounded games

nee wat is dat :)?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:43

Geen geld voor lessen? Lijkt me toch altijd wel zaak dat er zo nu en dan aan correct rijden word gewerkt :o

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:19

Horse agilty is een behendigheidsparcours , net zoals bij honden zeg maar , google kan je bij al deze dingen verder helpen .

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:28

Ik ken het gevoel een beetje bij mijn vorige verzorgpony 3 jaar terug.

IK heb sinds kort een bijrijdpaard waar ik nu ook 1 keer in de 2 weken mee les. Dit geeft echt zoveel voldoening, dat je merkt dat je paard onder je beter/ontspannender/fijner gaat lopen na wat hulp vanaf de zijlijn. Hierdoor wil ik meer gaan oefenen en ik verveel me echt niet meer.

Dus mijn advies is echt lessen, mijn ogen zijn geopend. En ik vind het heerlijk.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:25

stoerebanaan schreef:
Ik rijden hem met neckrope , tuigloos, rij buiten, lange lijnen, longeren, vrijheidsdressuur, springen etc. Ik vind normaal rijden zo saai :D

Al die dingen die je noemt, daar kun je toch in verder trainen? Ik noem maar wat:

Springen: oefen op verbeteren van je techniek, want die kan altijd beter. Zelfs topruiters hebben baat bij springlessen. Spring eens verschillende hindernissen in plaats van alleen stijltjes of kruisjes. Oefen eens een dubbelsprong of maak een klein parcours.

Op neckrope rijden: hoe netjes krijg je je paard de bak door? Werken aan de vaste valkuilen (gebrek aan stelling, gebrek aan aanleuning en op de voorhand lopen) is ontzettend interessant. Op neckrope rijden is meer dan alleen een beetje sturen en remmen.

En hetzelfde geldt voor lange lijnen, longeren, ga maar door.

Ik ken je andere topics niet, dus ik ben uitgegaan van een gezond paard. Ik neem aan dat de eigenaar en jij wel kunnen inschatten wat het paard wel/niet meer kan.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 16:12

faunty schreef:
Horse agilty is een behendigheidsparcours , net zoals bij honden zeg maar , google kan je bij al deze dingen verder helpen .

o ja dat lijkt me wel leuk :)

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 16:14

Azmay schreef:
Geen geld voor lessen? Lijkt me toch altijd wel zaak dat er zo nu en dan aan correct rijden word gewerkt :o

Ja je hebt gelijk :), ik heb alleen 3 jaar geen les meer gehad en ik weet niet wat voorn les ikd an zou moeten nemen...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:21

Maar in je vorige topic schreef je dat je er voorlopig niet heen kan en je vriendin hem doet.

Dan is het daarna toch gewoon leuk om weer de 'normale' dingen met je paard te doen.
De ene dag dressuur, dagje spelen (vrijheidsdressuur of bv tuigloos), keertje springen, keertje buitenrijden. Dan ben je al weer 4 dagen verder. Dag rust voor een paard is ook niet slecht dus zo kan je de tijd wel rond krijgen.

Lessen zou ik lekker in een groepsles gaan doen, bijvoorbeeld bij een rijvereniging. Zo heb je naast de lessen ook nog wat gezelligheid en leuke contacten.

Ga jezelf een doel stellen, dan kan je daar naar toe werken en wordt het misschien ook leuker dan doelloos rondrijden.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:23

Ik rij dressuurwesdtrijden puur omdat ik me anders ook verveel bij m'n pony. :) Ik rij er ongeveer 2 in de maand, dus als ik de ene heb gereden lees ik m'n protocollen door en ga ik elke training weer 1 moeilijk onderdeel oefenen, voor die andere wedstrijd. Zo ben ik elke dag lekker bezig met m'n pony, ook omdat ik nog 1x in de week les.

Ik denk dat je gewoon een aantal doelen voor jezelf moet opschrijven of iig bedenken, want dat is eigenlijk waarom ik ieder keer iets te trainen heb, ik heb een doel voor ogen, ik weet wat ik de volgende keer tijdens een proef goed wil doen. Dus dat is mijn tip, zorg dat je iets om te oefenen hebt. Kies niet iets makkelijks uit, nee, echt iets dat je een aantal weekjes moet oefenen. :)

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 17:23

MarliesV schreef:
Maar in je vorige topic schreef je dat je er voorlopig niet heen kan en je vriendin hem doet.

Dan is het daarna toch gewoon leuk om weer de 'normale' dingen met je paard te doen.
De ene dag dressuur, dagje spelen (vrijheidsdressuur of bv tuigloos), keertje springen, keertje buitenrijden. Dan ben je al weer 4 dagen verder. Dag rust voor een paard is ook niet slecht dus zo kan je de tijd wel rond krijgen.

Lessen zou ik lekker in een groepsles gaan doen, bijvoorbeeld bij een rijvereniging. Zo heb je naast de lessen ook nog wat gezelligheid en leuke contacten.

Ga jezelf een doel stellen, dan kan je daar naar toe werken en wordt het misschien ook leuker dan doelloos rondrijden.

Ja, maar ik wil een ijsje maken met dingen die ik allemaal met hem wil gaan doen :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:49

Nu nog al die dingen die je noemt goed gaan doen. En dan goed tot in de puntjes

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:02

Je noemt in je openingspost verschillende dingen die je allemaal met je pony kunt. Als je al die dingen nou eens als uitgangspunt neemt en ervoor gaat zorgen dat je bij die dingen verschillende doelen gaat stellen, kun je het rijden en de omgang met je paard misschien weer wat leuker en uitdagender maken.

Als voorbeeld - Je noemt in je openingspost dat je aan vrijheidsdressuur doet met je paard. Ik neem dan aan dat je paard een aantal kunsten bezit, misschien kun je dan een aantal moeilijkere en uitgebreidere kunsten gaan bedenken om je paard aan te leren of een combinatie van een aantal kunsten gaan bedenken. Misschien kun je dit zelfs combineren met het rijden met neckrope en dus een aantal kunsten "onder de man" aan gaan leren?

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:17

Horse agility is ook heel leuk om te doen! Ook kan je je paard een keer een verwendag geven, lekker lang poetsen, invlechten, hoeven invetten, misschien masseren (met of zonder massageborstel), paardentaart bakken en gewoon heel veel knuffelen :)

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:25

In je andere topic staat dat je niet naar buiten mag?
Dus dan kan je ook niks met je paard doen toch.
Of snap ik het niet goed?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 11:20

huppeltje schreef:
In je andere topic staat dat je niet naar buiten mag?
Dus dan kan je ook niks met je paard doen toch.
Of snap ik het niet goed?

ik ga een lijstj maken wat ik nog allemaal met hem wil gaan doen

salome_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:43

vrijspringen vinden de meeste paarden ook leuk *\o/*

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:19

Ik heb de indruk dat je wat uitdaging mist. Als ik zelf geen uitdaging heb, gaat het mij ook op den duur vervelen. :j
Dus mijn tip is: zoek meer uitdaging! Stel doelen voor jezelf, zo van 'over een maand of wat wil ik dat dit en dit aan mijn houding verbetert is', ik noem maar wat.
Les nemen kan ook zorgen dat je doelgerichter bezig bent. Succes en veel plezier met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:25

stoerebanaan schreef:
Azmay schreef:

Ja je hebt gelijk :), ik heb alleen 3 jaar geen les meer gehad en ik weet niet wat voorn les ikd an zou moeten nemen...

Paardrijles :j