Samen in harmonie, samen in vrijheid..
Sommigen van jullie hebben mijn openingstopic gelezen over de weg naar de ''koop'' van Dewi. Na veel intern dilemma (lees: nachtenlang tegen mezelf gesproken ''zal ik het wel/niet doen?'') heb ik Dewi ondanks haar CPL toch gekocht. Dewi is een paard van 13 jaar, een merrie en op papier een Belgisch Trekpaard.
De laatste tijd heb ik boeken gelezen waaronder het boek van Pat Parelli, ondanks dat ik het met een aantal dingen niet eens ben vind ik het toch een hele mooie tweede natuur die wij mensen kunnen ontwikkelen. Ik wil dit leren! Ik wil mijn paard leren begrijpen. De omgang met mijn honden is al zo natuurlijk mogelijk, ze krijgen natuurlijk vlees, mogen lekker hond zijn, hoeven geen robot-honden te zijn die allerlei commando's en truukjes kunnen uitvoeren. Nee, ze zijn heerlijk hunzelf en wij communiceren dmv energie en lichaamstaal, dit is niet altijd zo geweest

To the point: ik heb een touwhalster aangeschaft en een leadrope (twee verschillende lengtematen) ook heb ik ''alvast'' een neckrope en touwteugels besteld want deze zaten bij het setje! Al ga ik deze natuurlijk nog lang niet gebruiken. De producten zijn nog niet binnen, maar komen deze week denk ik met de post! Een carrotstick heb ik

Ik ben alvast aan het oefenen met het overal aanraken met mijn handen, met borstels, met een halster, met een touw, met een zakje, met een rubber bandje, met de stick, met een zweepje en ze reageert vrijwel nergens op. Inmiddels zijn we begonnen met het leiden en volgen, omzetten van de voor- en achterhand, het achteruit zetten en naar me toe vragen. Ik heb haar pas sinds 14 oktober en tot nu toe ben ik elke dag geweest om toch even ''iets'' te oefenen. Als ik naar de wei loopt dan komt ze altijd even naar me toe gelopen, dit is voor mij toch wel een teken dat ze het leuk vind! Ze laat zich makkelijk het halster omdoen en loopt zonder protest mee, eigenlijk is het een mak paardje. Maar er zal vast wat pit in zitten..
Dit topic heb ik aangemaakt voor iedereen die het leuk vind om onze weg naar ''vrijheid met elkaar'' te volgen en ervaringen/verhalen uit te wisselen..
P.S. Ik hou van kletsen