Ik begin net met grondwerk met mijn paard, en nu zag ik op vrijheidsdresssuur.nl dat een leadrope wel fijn is daarvoor. Vandaag heb ik gewerkt met longeerlijn, en dat werkte inderdaad niet zo fijn. Maar als ik op internet zoek, kan ik niet echt vinden welke site nou goed is om een leadrope te kopen. Dus weten jullie waar ik het best een leadrope kan kopen?
Bedankt daar kan ik wat mee! Van die sites ga ik er wss een uitzoeken.
IJsco_Love
Geplaatst: 27-08-16 15:19
De mijne komt gewoon bij Epple Jeck vandaan Zal wel niet zo'n professionele zijn hoor, maar misschien idee om mee te beginnen? Ik vind hem prima werken elk geval, maar ik heb er niet echt verstand van
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 27-08-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Equiplay: http://www.equiplay.eu/equiplay2013/leadropes Zitten simpele, lichte variaties bij. Maar ook de zwaardere. Ik heb hem nu 5 jr en nog puntgaaf!! Desnoods even mailen als je er niet uitkomt qua keus Mooi zwaar materiaal, sluiting kun je kiezen
Heb er zelf een bij de agradi vandaan (gehad van vriend) met een Bullsnap haak. Is een fijn ding
romyloverrr
Geplaatst: 27-08-16 15:52
Ik zou niet zo snel gaan voor een van zo'n site die touwhalsters maakt. Ik zou meteen gaan voor eentje uit een goede westernshop! Zo'n leadrope in allerlei kleurtjes is wel leuk, maar eerder een modeartikel geworden tegenwoordig, net als de touwhalsters. En dat komt de kwaliteit niet ten goede. Zeker ook proberen ze zelf te zien en te voelen.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 27-08-16 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Nog een ander vraagje trouwens. Weten jullie toevallig of ik een leadrope van 3.75m of van 6.7m moet hebben? Want die van 6.7m was per meter iets goedkoper. Maar 6.7m lijkt mij dan weer best lang?
Ga voor de kortere. De lange is zwaarder in de hand en moeilijker te hanteren. Meestal heb je die lengte ook niet nodig. Het mooiste is als je de leadrope kunt uitproberen, dan kan je kijke welke fijn in de hand ligt.
Ah oke, bedankt voor je tip! Dan weet ik welke ik moet kopen!
Mariett
Blogger
Geplaatst: 28-08-16 09:34
Neem een leadlope van 4,5 m 3,75 meter is echt heel kort, de minimale lengte is 4,5 meter. Op equixantos (equixantosbarefoot.nl) of bij Emiel Voest (webshop.emielvoest.nl) kan je die bestellen. Een leadrope van langer dan 6 m is voor ander werk, ik zal eerst maar eens beginnen met één van 4,5 meter
Kimmie25501
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 15:51
Help, ik ben nu een leadrope aan het bestellen. Moet ik plat of rond nemen? En met een leren uiteinde of niet? En de afwerking, welke kleur is daarbij mooi? Ik heb nu een blauwe op het oog. Van equiwishes.
Rond en met leren "popper" (zo heet dat flappertje) aan het eind. Lus zodat je de musketonhaak er af kan halen/vervangen is handig, want die gaan eerder stuk dan je touw.