Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
miesnaom schreef:Het is zwaar en belastend om te longeren zeker als het rondje wat kleiner is. Probeer het niet Té te doen. Het is al heel knap dat ze draaft en stapt. Misschien vind ze het heel moeilijk en lukt het daarom niet? Misschien wat sommige zeggen haar gewoon los laten en dan een langere bak te gebruiken dat ze een stukje recht uit kan gaan? En zo langzaam op pakken?
ruitje schreef:Leren longeren is iets anders dan longeren i.m.o. en ik zie niet in waarom je een tweejarige daar niet in kan opvoeden. Tempo bepalen en wegsturen/halt houden op afstand zijn basis grondwerk oefeningen die eigenlijk prima passen bij de opvoeding van een jong paard.
Dat kan echter prima in stap, eventueel draf. Mits je het dus niet te lang doet en eigenlijk gek gezegd, niet op de volte.
Galop laten zitten voor wat het is, nu ga je doordat je haar overvraagt negatief gedrag uitlokken wat je dan weer moet oplossen. De kunst is om te stoppen bij iets wat ze wel kan, zo bouwt ze zelfvertrouwen op en vind ze het werken leuker
MeganBoy schreef:De tinker heeft bij zijn vorige eigenaar wel wat minder fijne ervaringen gehad met longeren (weet ik pas nu van haarzelf) hiermee heb ik het over slaan als ze het niet goed deed... we gaan aankomende zaterdag eens proberen hoe het gaat als de bak afgezet word