Jetta schreef:Ik neem aan dat je ouders geen verstand van paarden hebben? Je bent nog jong. Je moet meren hoe je een paard moet leiden. Nu doet het paard waar het zin in heeft: eten, jou voorbijlopen, jou meetrekken, jou omduwen.
Het is ronduit gevaarlijk als een paard geen goede leiding krijgt van de begeleider. Een paard of pony is een ster dier en geen mens kan de krachten van het dier aan. Je moet dus dingen leren om met je paard op.de juiste manier om te gaan. Daar heb je voordeel en plezier van in ALLE OMSTANDIGHEDEN. Als jouw ouders jou een pony geven, hoort daar les bij. In grondwerk en later in rijden. Eerst op de grond alles in orde maken. Laat je ouders dit berichtje lezen. Als ze iets niet begrijpen, mogen ze altijd per PB contact met mij opnemen. Je hebt echt hulp nodig met je paard.
Mijn ouders heb niet veel verstand van paarden nee, maar mijn papa kan er wel goed mee omgaan hij kan wel met haar lopen, hij is ook veel strenger. Maar ik heb gewoon de kracht niet, of ik ben te klein misschien zelf al ben ik streng luistert ze toch gewoon niet...