Ik zit met een probleempje, mijn pony (1,22m) is veel te dik.
Nu heb ik al meermaals geprobeerd om hem af te laten vallen maar dat lukt op het moment niet echt.
Hij staat 24/7 buiten, er staat niet veel gras meer op de wei, ze hebben 24/7 een slowfeeder met hooi ter beschikking en hij krijgt 1x per dag 300 gram Pavo Nature's Best.
Verder wordt hij op dit moment 2x per week een halfuurtje gereden door een meisje van 8jr.
Hoe kan ik hem het best longeren zodat het voor hem ook leuk en interessant blijft?
Hij verveelt zich snel aan de longeerlijn dus ik ben op zoek naar tips om het longeren interessant te houden voor hem, en zodat hij sneller wat kilo's kwijt is.
Hij moet vooral vet kwijt op zijn nek, hij heeft nu een hele dikke, stugge hals en dat is niet bevorderlijk voor zijn zomerexeem.
Hieronder nog even een fotootje van mijn dikkerd.

Hoe oud is hij? Want wij hebben een fjord die alleen hooi krijgt en veel beweging, maar ze is insuline resistent. Misschien eens kijken of dat het is? 
Stoute pony 

Maar meisje is nog maar 8jr en rijdt hem nu met het slechte weer 2 à 3x in de week wat voor hem niet genoeg is om vet kwijt te raken