Ik start met mijn ervaren 2 span zz vaardigheid.
Met 1 ervaren en 1 jonge pony ben ik in de L begonnen.
Nu wil ik enkelspan gaan starten, volgens de inschalings tabel moet ik met mijn ervaren pony's dus ook meteen in het zz beginnen.
Volgens de inschalings tabel moet ik met mijn jonge pony in de l beginnen.
Nu heb ik de KNHS een mail gestuurd of het wel klopt dat ik zonder enige enkelspan ervaring in het zz moet beginnen.
De mail die ik terug kreeg verbaasde me nogal.
Ik moet inderdaad met de ervaren pony's in het zz starten.
Volgens de KNHS mag ik met mijn jonge pony geen l meer starten omdat ik 2x zz ben geweest, want ik start 2 span, dus 2 pony's in het zz.
Ik ben verder nooit z of zz geweest dus er is geen andere combinatie waar ik voor een 2e x z of zz mee ben geweest.
Daarnaast ben ik met de jonge pony in het span dus wel l gestart en heb hier nooit een waarschuwing voor ontvangen.
Hier onder het artikel waar in staat dat je geen l meer mag starten als je 2x z of zz bent, ik kan nergens vinden waar staat dat ik 2x zz ben als ik 1 zz start met een 2 span.

Wie weet waar ik kan vinden dat zo is want ik twijfel heel erg of het wel zo is, het lijkt mij erg sterk.

. Maar de helft van de punten de eerste wedstrijd telde, dus niet genoeg punten voor de volgende klasse. Dus punten in de hogere klasse kwijt.