Leuk dat je even komt kijken. Al een lange tijd heb in de kriebels dat ik Eden voor de kar wilde zetten en tot een paar weken geleden heb ik besloten de knoop door te hakken, ze gaat voor de kar
Even een paspoort van Eden
Naam: Eden-Letia (roepnaam Eden of diva)
Leeftijd: 6 (word 7 in april en is haar hele leven al bij mij)
Geslacht: Merrie
Kleur: Zwart, met één wit voetje
Stokmaat: 164-165 (nooit officieel meer gemeten)
Karakter: Koel in het hoofd, snel beledigd, een echte merrie, super lief, wil graag werken, is super slim en is een echte lolbroek

Eden gaat wanneer ze hersteld is van haar botvliesontsteking voor de kar. Ze had een klap gehad van een ander paard, maar staat al 8 weken op rust. Over 3-4 weken nog een keer een echo maken. Wanneer het resultaat positief is en ze weer aan het werk van de dierenarts, wil ik haar wegbrengen naar een trainingsstal. Zij gaan haar beleren voor de kar en nemen daarbij alle benodigde stappen. Tevens ga ik ook bij hun marathonwagen kopen, zodat ik zeker weet dat deze van goede kwaliteit is en past bij mijn paard. Bij hun ga ik ook menlessen nemen en meer informatie opdoen over alles op en rondom het mennen. Gelukkig heb ik al deels ervaring met mennen, doordat ik op een friezenstal heb gewerkt, welke ook aan mennen deed. Dus weet ik al deels waar ik aan begin
Op bokt heb ik al een mooi compleet mentuig gevonden, welke ik alleen nog hoef te kopen (hebben al pb contact gehad
) Hier zit ook een hoofdstel bij oogklappen en ik zit te denken om een hoofdstel erbij te bestellen zonder oogkleppen (mijn paard wil namelijk alles graag zelf zien) en ik weet bijna nu al zeker dat ze rustiger is zonder oogkleppen. Hebben jullie nog advies voor goede kwaliteit of een goede website?Ook had ik nog een vraag over het bit, wat raden jullie aan voor een beginnend menpaard? Zelf heb ik haar eigenlijk altijd bitloos gereden, omdat ze voor haar leeftijd al grote wolfstanden heeft, waardoor ze niet fijn liep op een bit. Maar heb ook even met haar western gereden, met een westernbit en hier reageerde ze heel positief op. Dus ik laat me verrassen met een menbit.
Wat ik ook nog tegenkwam toen ik door de verschillende topics ging was een tuigonderlegset. Dit zorgt voor extra zachte laag tussen huid en leer en beschermt deels het leer, omdat het zweet nu niet direct op het leer gaat zitten. Wat zijn jullie ervaringen met onderlegsets? Gaat het schuiven, blijft het goed liggen, is het complete onzin of raden jullie het wel om het te kopen?
Hebben jullie verder nog tips voor een beginner in de menwereld (heb tevens al veel topics gelezen over mennen en ben me goed aan het verdiepen in de menwereld).
Zien jullie haar al staan met een kar erachter?

Bedankt voor het lezen!