[AR] Gezocht: het ultieme elegante menhoofdstel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gezocht: het ultieme elegante menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:05

Ik heb het al met de zoekfunctie geprobeerd, maar helaas niet gevonden...

Ik ben binnenkort jarig en ik ga een lederen menhoofdstel vragen. *\o/* Mijn Forestpony heeft momenteel een kunststof hoofdstel van Arden. Dat is prima en blijf ik gebruiken voor het ruige werk buiten, maar echt superfraai ziet het er niet uit. Ik wil er graag nog een chique, fijn lederen hoofdstel erbij. Hij heeft een mooi koppie, dus dat kan hij best hebben. <3 Wat raden jullie aan?

Wat ik zoek
- fijn afgewerkt. Dus niet van die dikke, brede riemen en zo'n lompe frontriem, maar liever wat eleganter.
- Liefst een frontriem helemaal zonder beslag (maar kan hem ook wisselen natuurlijk)
- zilverkleurige gespen
- lekker soepel en comfortabel. Dus ook zacht achter de oren en zachte neusriem. Mooie pasvorm.
- verkrijgbaar in cobmaat
- ronde oogkleppen, of in ieder geval niet van die lelijke vierkante gevallen (en al helemaal niet met van dat afschuwelijke beslag erop :\ en ook geen hoofdstel zonder oogkleppen)
- in het zwart, vooral geen lak, glitters en glimmers.
- Mag ook een hoofdstel zijn dat nieuw niet meer verkrijgbaar is. Dan ga ik 2e hands zoeken.

Tips?

SunNDLM

Re: Gezocht: het ultieme elegante menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:13

Wat is het budget voor een hoofdstel? Anders is het misschien een optie om er eentje op maat te laten maken door een tuigmaker?

Ik kan zo 123 geen merk bedenken die een hoofdstel heeft die aan jou omschrijving voldoet..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:22

Ik vind de Ideal hoofdstellen best fijn :)

Ze zijn best fijn afgewerkt, dat idee heb ik toch. Ik rijd met pony's dus ik zoek wel speciaal naar de 'fijnere' modellen :) De LeatherTech heeft ook een volledig zwarte versie met zilveren gespen en een frontriem zonder beslag. De neusriem is zacht gevoerd.
Kan je de hoofdstellen niet eens gaan bekijken bij een ruitersportzaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:25

Eline91 schreef:
Ik vind de Ideal hoofdstellen best fijn :)

Ze zijn best fijn afgewerkt, dat idee heb ik toch. Ik rijd met pony's dus ik zoek wel speciaal naar de 'fijnere' modellen :) De LeatherTech heeft ook een volledig zwarte versie met zilveren gespen en een frontriem zonder beslag. De neusriem is zacht gevoerd.
Kan je de hoofdstellen niet eens gaan bekijken bij een ruitersportzaak?

Dat kan ik wel eens gaan doen. Ideal hebben ze hier bij de Divoza. Ik heb even op Google gezocht: leathertech ziet er inderdaad uit als wat ik zoek. *\o/*

SunNDLM schreef:
Wat is het budget voor een hoofdstel? Anders is het misschien een optie om er eentje op maat te laten maken door een tuigmaker?

Ik kan zo 123 geen merk bedenken die een hoofdstel heeft die aan jou omschrijving voldoet..

Ik krijg het kado van manlief. Ik denk max 150 euro. Wat zou het kosten bij een tuigenmaker?

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:35

Ik denk dat je voor 150 euro wel een hoofdstel kan laten maken bij een tuigmaker, je kan altijd even bellen. Voor een hoofdstel is het een ruim budget vind ik. Hoofdstellen van ideal zitten rond de 60/70 euro, zo uit m'n hoofd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:12

Janouk draagt de ideal leathertech. Super fijn hoofdstel. Frontriem is op maatgemaakt door ukie hier op bokt

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:56

@Janouk Mooi! En knap blond fotomodel! :D

Ik denk dat dat m wordt!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:10

Gelukkig kan je de frontriemen meestal wel vervangen :) heb ik ook gedaan :)
Vooral bij degene die ze op maat maken kan je om extra brede lusjes vragen zodat ze er mooi omheen passen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:49

Hier idd ook andere frontriemen, al past de gewone rijfrontriem ook prima om mijn ideal shet en pony hoofdstellen, hoe ze dus niks breder te hebben, maar wellicht met grotere maat wel. :j

Je zou eventueel ook nog de dunnere neusriem kunnen krijgen bij Ideal, dat vind ik sjieker bij kleine koppies maar voor Cob zal de gewone wel mooier staan denk ik. En zit fijn achterstukje op.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:26

Ik zou ook graag een zacht onderlegd en anatomisch menhoofdstel willen hebben, vooral een zacht en wat meer gevormd kopstuk zou super zijn. Frontriem heb ik er idd ook een andere aanzitten :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:55

Anatomisch kopstuk mis ik idd ook zeker. Vind hier achter die kleine dikke oortjes toch krap zat zitten, had liever uitsparingen daar gehad vooral bij 2 hier :j

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:59

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:14

Vind dat een vervelende lastige site.
Heb ook liever niet in de USA, met invoerkosten ed voor paar kopstukjes betaal je dan zat, bovendien is met maat lastig, wil het graag kunnen passen..

Snap niet dat een ideal of zilco daar nog niet opgekomen is. Maar eens kijken bij andere merken die goed te verkrijgen zijn.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:04

Wat Zilco betreft: als je je wensen kenbaar maakt bij meneer Stok, dan is er volgens mij vanalles mogelijk. Hij doet best veel op bestelling.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:30

Mijn dravermerrie heeft ook een fijn hoofd, en een grof hoofdstel staat haar niet. Ik heb voor haar een dravershoofdstel :)
Afbeelding

Ik heb er een aparte neusriem onder zitten (gebruik ik ook als halster), maar ze zijn er ook gewoon met neusriem. Ik heb halfopen klepjes, maar ze zijn er ook met gewone.

http://www.trotplaza.com/ heeft goede spullen en verzend ook. Ik heb een merkloos hoofdstel volgens mij, maar Finntack is een goed merk, fijne spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:44

MelanieB schreef:
Heb ook liever niet in de USA, met invoerkosten ed voor paar kopstukjes betaal je dan zat, bovendien is met maat lastig, wil het graag kunnen passen..

Snap niet dat een ideal of zilco daar nog niet opgekomen is. Maar eens kijken bij andere merken die goed te verkrijgen zijn.

http://m.loesdau.de/Genickst%fcck-ohren ... n-prutsmuts

... Maarja, wel in zwart. :-/

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:21

MelanieB schreef:

Even langs een tuig/zadelmaker.. Wij hebben dit probleem ook en de anatomische vorm er in laten snijden door onze tuigmaker :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:25

Afbeelding

Yoni - USA - koers/werkhoofdstel

Dit biothane hoofdstel verminderd
de druk achter de oren door
een voorgevormd kopstuk

Dit hoofdstel kan eventueel in
kleur(en) naar wens worden gemaakt

vanaf €120,- incl. BTW

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:25

Informeer eens bij Paul Cleassen, die maakt prachtige menhoofdstellen en kan alles maken wat je wilt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:57

Die zijn prachtig Wendy!
Alleen dan 4 er van word me te gek hihi.

Ja denk dat ik idd eens bij m'n tuig maker het na ga vragen of ie iets ermee kan... Met kunststof natuurlijk lastiger

Editie safina; die zijn top, zwart maakt niet uit, kan eventueel nog 2 extra en die proberen te verven. Top dankje +:)+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:49

Die zien er wel interessant uit Safina! Hopelijk past het ook aan mijn huidige hoofdstel.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:58

Dit is het Ideal Luxe Marathon hoofdstel. Je zou er zelf een andere frontriem op kunnen doen als deze te lomp is?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:40

Ik heb er zoeen liggen van de Loesdau. Prima ding. Het was wel even opletten met de maat. Als ik het me goed herinner heb ik maat shetty genomen voor onze Welsh sectie C. Ik ben er toen heen geweest met het hoofdstel van die pony om even te passen.

Qua mijn ultieme hoofdstel: Ik ga eerdaags voor een leathertech of luxe hoofdstel kijken, denk ik. Die luxe ziet er ook mooi uit!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:59

SunNDLM schreef:
MelanieB schreef:

Even langs een tuig/zadelmaker.. Wij hebben dit probleem ook en de anatomische vorm er in laten snijden door onze tuigmaker :)

Wij hebben nog een echte ouderwetse schoenmaker in het dorp (okee, niet meer z'n hoofdinkomen). Heeft hem anatomisch gesneden voor een donatie in de fooienpot. Ik kom vaak met kleine tuig aanpassingen, maar hij weet niet wat hij ermee aan moet als schoenenboer :') .

edit: trouwens, TS: is een Ideal Leathertech het ultieme, elegante menhoofdstelletje dat je zocht? Ik vind het een leuk, maar nogal gewoon hoofdstel. Gezien jouw budget had ik wat verwacht dat je naar iets bijzonders op zoek was :o . Hongaars handwerk of iets dergelijks :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:33

Gem schreef:
edit: trouwens, TS: is een Ideal Leathertech het ultieme, elegante menhoofdstelletje dat je zocht? Ik vind het een leuk, maar nogal gewoon hoofdstel. Gezien jouw budget had ik wat verwacht dat je naar iets bijzonders op zoek was :o . Hongaars handwerk of iets dergelijks :9

Waar ik vooral niet van hou is dat lompe werk. Van die zware hoofdstellen met van die dikke frontriemen met een kilo ijzer erop. :+ Die volgens mij onmogelijk lekker kunnen zitten. Die Leathertech is voor mij dus goed genoeg, maar...

....tips voor iets heel bijzonders blijven welkom. Ik ben nog niet jarig. :P