[AR] Wedstrijd debuut met mijn penny pony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Wedstrijd debuut met mijn penny pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 14:37

Gister avond was het dan zo ver!! Ik had ons ingeschreven op een hobbyklasse dressuur wedstrijd. In eerste instantie was het helaas vol, maar gelukkig konden we op het laatste moment alsnog mee doen door uitvallers!

Dus voor het eerst in mijn leven knotjes gemaakt XD

Afbeelding

Afbeelding

Kyano is 3,5 (officieel 4..) en sinds dit najaar wordt hij met enige regelmaat ingespannen. Ik heb eerst enkele maanden gok ik met een zilco Empathy gereden, echter ging hij steeds slechter lopen ipv beter tot ie geen eens meer wou draven. Sinds een aantal weken dit borsttuig erop en hij loopt echt 1000x beter, zo blij ermee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat:

Een zeer tevreden baasje die zo blij is met de braafheid van die pony :D
Eerste proef was wat slordig en gespannen maar toch nog 186 punten,
tweede proef was iets netter gereden in het algemeen, enige puntjes dat hij bij middendraf in galop ging en halsstrekken eigenlijk niet deed; 192 punten :D

Afbeelding

Sardis

Re: Wedstrijd debuut met mijn penny pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:06

Ziet er goed uit! Al helemaal voor een eerste wedstrijd!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:31

Super gereden, helemaal voor ene eerste keer :)

Edit: hoe heb je 'm zo netjes geknot? Volgens mij heeft jouw pony ook wel dikke manen en ik krijg het nooit zo strak haha.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 16-01-16 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:46

Dat ziet er heel netjes uit! Gefeliciteerd met de mooie punten. :D

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:53

Heel leuk Toydoll! Je rijdt erg netjes en het belangrijkste is inderdaad dat je fijn gereden hebt, zeker voor zo een eerste keer. En Kyano, wat doet hij het allemaal braaf! Dat is zeker iets om heeeeeel trots op te zijn!! :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:53

Super Toydoll, nu zeker spijt dat je niet officieel gestart bent anders had je de eerste 2 winstpunten al binnen.
Zelf ben ik in november direct officieel gestart met m'n jonge pony en heb toen ook tot mijn verrassing direct 2 puntjes gescoord. En 2 x oranje lintje. Was blij dat ik dit gedaan had want ik vind de B proeven vrij langdradig.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:56

Super! Prachtige pony heb je.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:08

Prachtige aanspanning heb je, heerlijk koppie heeft'ie ook!
Goed gedaan zeg van jullie, al helemaal voor de eerste keer. En wauw, allereerste keer knotten en dan meteen zo goed en zo strak? Heb je niet stiekum wat hulp gehad?! :+

Typisch ook, over het Zilco Empathy borsttuig. Er zijn even zoveel tevreden menners hoor, maar ik hoor ook veel negatieve dingen over die voorgevormde borsttuigen; het ligt niet bij iedere pony heel fijn en mooi. En jou Kyano gaf blijkbaar heel duidelijk aan dat het totaal niet zijn ding was. Fijn dat hij nu stukken beter loopt met een 'gewoon' borsttuig!

detje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:13

Ziet er allemaal goed uit! Welk tuig heb jij? Dat ligt erg netjes, is het ook kunststof?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:18

Gefeliciteerd met jullie mooie debuut. *\o/*

Vraagjes
Wat heb jij onder het hoofdstel zitten? Halster? Ik ken dat niet zo. Wat is daar het doel van?

Op alle foto's staat de broek strak. Misschien eens naar kijken of de broek niet te strak staat.

Onde je wagen hangt een riem, bijna op de grond. Waar dient die riem voor? Of is dat de riem om de wagen op de trailer te takelen.?

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:20

Wow, super zeg!
Mooi span

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:23

Janouk: ik vroeg me het zelfde eigenlijk af ja. Volgens mij is het gewoon een 'men'halster onder het hoofdstel? Oogt een beetje rommelig op een wedstrijd, doet mijns inziens af aan het knappe koppie van de pony.

Broek oogt idd iets te strak maar lijkt ook echt aan de kleine kant; ik zou hem nog liever iets meer naar voren hebben, zodat de ringetjes voor de broeksriempjes precies in de flanken vallen.

Touw/riem onderaan de wagen viel mij idd ook op, maar is niet op alle foto's even zichtbaar lijkt wel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:53

Wat zal je trots zijn op je gup. Mijn 3,5 jarige is nog lang niet zo ver hoor.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:01

Super Kyaan top gedaan jullie gister. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:07

Made bij mij voor de foto's in t slechte licht :Y) :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:14

Ziet er best netjes uit, alleen de paarse onderlegger is niet mijn ding. Iets te veel in het oog springend.

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:24

Top gedaan!
En wat een leuke pony!!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:28

Wauuw! Wat doet hij het goed! Mag je zeker heel trots op zijn, Romy!! <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:46

OHJA! sorry! Foto's dus met GROTE dank aan LS_fotos!!!

Dank je wel Joël:D Ik ben er ook SUPER trots op. kleine gup. Jammer dat jij er te groot voor bent XDXD

Dennis: Ah joh, een 3,5 jarige hoeft dit toch ook helemaal niet ;-) En binnen no-time heb jij me ingehaald hoor ;-) Ik heb nog geen eens een startlicentie, haha

Tinkies: dank je wel! Lief :D

Marga: haha ja klein beetje wel natuurlijk :P. Ik dacht dat we giga zouden falen, had ik ook niet erg gevonden hoor, we moeten alletwee gewoon nog veel leren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:53

janouk schreef:
Gefeliciteerd met jullie mooie debuut. *\o/*

Vraagjes
Wat heb jij onder het hoofdstel zitten? Halster? Ik ken dat niet zo. Wat is daar het doel van?

Op alle foto's staat de broek strak. Misschien eens naar kijken of de broek niet te strak staat.

Onde je wagen hangt een riem, bijna op de grond. Waar dient die riem voor? Of is dat de riem om de wagen op de trailer te takelen.?

First of all, dank je wel ;-)

Ik heb een menhalster onder het hoofdstel inderdaad. Voor dressuur inderdaad niet zo heel mooi (vind die sperriem trouwens ook geen porum)
Zo hoeft mijn puberale hengstje geen moment los te staan bij intuigen/inspannen. Het was maar BB.
Sperriem hebben we er ook even tijdelijk aan gemaakt en moest ik van instructie er volgende keer eigenlijk al weer afhalen. We zitten beetje te puzzelen met bit/afstelling etc.

De broek lijkt alleen maar strak, als je goed kijkt zie je dat op elke foto bijna (op halthouden logischerwijs na) de broekriemen los hangen. Broek is vrij sterk voorgevormd en ligt niet zo mooi bij hem en valt precies op mijn 'scheerlijn' dus lange haren erboven die er over heen vallen.

En idd, dat lelijke touwtje is mijn takeltouwtje. In het bos al een keer een mooie tak mee gevangen XD

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:57

Ook hier gefeliciteerd! Echt gaaf, zo'n mooi debuut!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:59

JoyCiej007 schreef:
Broek oogt idd iets te strak maar lijkt ook echt aan de kleine kant; ik zou hem nog liever iets meer naar voren hebben, zodat de ringetjes voor de broeksriempjes precies in de flanken vallen.

Volgens de passer van wie ik het gekocht heb, en die een goede naam heeft (maar daar ben ik het al niet helemaal meer mee eens, zie ervaring empathy, die mijn pony 'zo mooi' zou passen.... ahum...)
Afijn ik had dus speciaal passer laten komen wegens gebrek aan ervaring bij mij zodat ik zeker weten passend tuig zou hebben. Nou ondertussen heb ik de helft al moeten vervangen wegens niet passen, en dat binnen een jaar, oke, dat gezegd hebbende.

Ik heb de week na aanschaf al aangegeven dat ik de broek te klein vind en dat ik liever ipv de SL en classic-pony maat dan wil, of op zn minst wil passen. Echter vonden zij (de dealer en de importeur) dat mijn broek precies lag zoals bedoeld: De draagriem vrij ver naar achter dus en de ringen moesten uitkomen bij de knieeen. Nouja, dat komen ze inderdaad, precies...
Gezien ik er geen verstand van heb, heb ik dat voor waar aangenomen.

Maar je begrijpt, het volgende van het tuig wat ik ga vervangen, is de broek...... Ondertussen heb ik al ander hoofdstel, anders borsttuig, andere strengen. Alleen leidsels, schoft en rugriem zijn straks nog origineel. En schoftje zou ik eigenlijk ook wel anders willen zien..

Dingen die je blijkbaar leert uit ervaring. |(

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 22:03

detje06 schreef:
Ziet er allemaal goed uit! Welk tuig heb jij? Dat ligt erg netjes, is het ook kunststof?

Het tuig is deels Zilco SL en deels Kieffer, en inderdaad kunststof, beetje biothane achtig materiaal, ziet er echt uit ook als plastic maar ik houd daar wel van :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 22:05

Ayla schreef:
Super gereden, helemaal voor ene eerste keer :)

Edit: hoe heb je 'm zo netjes geknot? Volgens mij heeft jouw pony ook wel dikke manen en ik krijg het nooit zo strak haha.

Moest jij niet ook, vandaag? of had ik me vergist?

dank je wel, ik moest het knotten wel 3x over doen voor dat ik tevreden was hoor :P Van alles geprobeerd, vond dit het mooist. :P Manen zijn eigenlijk te lang ook voor dit geintje maar die worden niet afgeknipt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:13

Toydoll schreef:
Dennis: Ah joh, een 3,5 jarige hoeft dit toch ook helemaal niet ;-) En binnen no-time heb jij me ingehaald hoor ;-) Ik heb nog geen eens een startlicentie, haha

Mijn kleuter heeft pas 1 keer voor t sleepje gelopen, dus starten duurt nog wel ff ;) .