Als complete menleek.
Ik had al de faq-topics bekeken. Maar vond niet echt mijn antwoord.
Misschien is mijn vraag ook wel overbodig

Maar ik had dus graag geweten wat maakt een paard tot een ideaal menpaard.
Net zoals je in andere takken kan zeggen van wat maakt een paard ideaal voor dressuur/springen/endurance ect.
Ik ben altijd dressuur- ruiter geweest. Maar heb de laatste jaren nogal pech gehad.
En ben nu even overnieuw begonnen. Met een relatief nieuw paard.
Begonnen met gewoon dressuurmatig te rijden en nu enkel grondwerk, dubbele longe, lange lijnen.
Hij werkt graag voor de lange lijnen. Hij is altijd super trots, en ga zo rond de weide's gaan wandelen. Soms draven, loop dan gewoon achteraan mee. En hij vind het werkelijk fantastisch!
En ik zou hem heeel chique voor de wagen vinden.

Nu geen nood. Het is maar een idee. Ik heb zelf nog nooit gemend in mijn leven. En zou dit eerst met een ervaren paard doen, onder begeleiding. En als ik dat leuk zou vinden zou ik hem door een prof laten beleren en enkel onder begeleiding mennen.
Ook is er voorlopig geen sprake van aanschaffen van een wagen of dergelijke. Het was opeens een idee. En dat blijft nu door mijn hoofd spoken.
Dus wou ik van mensen met meer ervaring weten wat ze een ideaal menpaard vinden. Ik ben vooral geinteresseerd in het dressuur onderdeel. Maar dat weet ik nu natuurlijk nog niet echt wat ik het leukst zou vinden.