Wat te doen?
Daar gaan we weer.. ik was zojuist in de Epplejeck en daar werd mij voor mijn knappe 6-jarige pony een halsverlenger geadviseerd. waarom? omdat ze met rijden haar hoofd omhoog gooit en dan kan ik er helemaal NIKS meer mee. In stap doet ze het amper, maar as ik aan draaf zit ik op een giraffe die alleen maar kan stappen of galopperen .. HELP.
Kop in de lucht en gaan, voorwaards rijden gaat bijna niet want dan schiet ze gelijk in galop, stelling en buiging krijg ik ook niet van dr (zéker niet op rechts ). Hoewel in stap alles wel prima gaat, maar nog steeds als ik teugels op maat maak een soort brom geluid (??) en dan zo bijna agressief (

Dus bij deze ga ik morgen maar proberen met deze halsverlenger te longeren want ik ga er zo eventjes niet op zitten,

Ik word wel een beetje ontmoedigd door alle negatieve reacties die ik op internet hoor want niemand is er 'fan' van op een paar uitzonderingen na, toen dacht ik bij mezelf; doe ik die pony wel goed met zo'n elastiek?
Ik wil graag uitleg over de werking en niet alleen maar negatieve dingen, want er mee rijden wil ik niet dat wil ik zelf op kunnen lossen maar ik wil haat met longeren wel kunnen uitleggen wat ik van haar vraag. Lang, laag en ontspannen over de rug zonder haar hoofd omhoog te gooien.
Ook lees ik dat ze hier niet van leren om contact met de teugels te 'accepteren' en dat vroeg ik me et meest af want ze lijkt nu juist mn hand te ontwijken

graag hulp!