Vrij in de wei, wat hij nooit eerder heeft ervaren omdat hij dat nooit mocht. "Meneer was moeilijk te vangen dus dan gaat hij maar niet naar buiten". Hij liet inderdaad niemand meer in de buurt van hem komen nu hij kon kiezen om te vluchten. Ik heb nooit de intentie gehad om hem te vangen, ik wilde hem alleen een appeltje komen geven. Maar zelf dat vertrouwde hij niet, tot 5 meter in zijn buurt en dan vluchtte hij al.
Ik heb heel erg veel geduld en mijn doel is dan ook echt puur en alleen om Amigo weer gelukkig te maken. Weken lang heb ik in de wei gezeten met de paarden. Elke keer als ik weer weg ging langs Amigo gelopen. Tot hij op een dag bleef staan. Dagen later nam hij het eerste snoepje uit mijn hand.
Elk klein stapje vooruit maakt mij zo gelukkig, echt alleen maar liefde voor hem.
Nu zijn we op een punt hij mensen weer begint te vertrouwen. Hij volgt me overal heen en vind het leuk om er een spelletje van te maken soms!
Al die tijd heb ik soms verschillende betrouwbare mensen mee genomen om te laten merken dat het goed is. Hij volgt en luistert ook goed naar anderen.
Onder zijn trauma's zit een prachtig karakter wat nu naar boven komt.
Alleen wat nu? Ik loop vast..
Ik zou willen proberen om hem weer klaar te kunnen krijgen dat hij een persoon kan gaan dragen.
Ik moet een nieuwe manier van trainen vinden want als ik iets gebruik waar hij in het verleden pijn door heeft gekregen mentaal of lichamelijk, nijgt hij weer terug te vallen naar zijn leven in angst en wantrouwen.
Dan heb ik het al over het longeer rondje laten lopen met alleen een lijn aan zijn halster vast. Geen zweep of opjagende gebaren niks.
Ik wil hem zonder bit en het liefst zonder controle over zijn hoofd kunnen trainen maar hoe?