[AR] Benno op de hippiade, diepte maar vooral ook hoogte punten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Benno op de hippiade, diepte maar vooral ook hoogte punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 14:13

Benno had zich zowel in de dresuur als in de vaardigheid geplaatst voor de hippiade. Voor de vaardigheid had ik goede hoop op het district kampioenschap, maar hij verbaasde mij toen door een super dressuur te lopen.

Maar het kan niet altijd zo goed gaan, afgelopen weekeind had hij zo veel spanning. De eerste proef werd ruim beloond met 170/166 punten (maar dit had ook veel minder mogen zijn van mij). Zodra ik er wat aan zat schoot hij in de stress, mond open, hoofd omhoog. Hij is apart, maar dat had ik nog niet eerder met hem mee gemaakt.
2e proef liep fijner, maar nog lang niet naar mij zin. Toen 175/150,5 punten. De waarheid lag in het midden, maar ons diepte record met die 150 punten is gevestigd :') .
Beide proeven hadden we last van gras wat van mijn wielen af vloog, op zijn rug, op zijn hoofd, vlak voor zijn neus langs. In de 2e proef ging hij zelfs met 4 benen de lucht in een paar keer achter elkaar, hij schrok zo enorm, maar bleef zo braaf lopen daarna.
Gewoon lekker door trainen, zorgen dat hij stabieler word en kijken waar het vandaan kwam dat ik er echt niet aan kon zitten.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Maar we hadden wel lol :j
Afbeelding
4
Afbeelding
5 Van heel veel spanning en een baas die vraagt aan te galoperen gaan je benen een beetje in de knoop.
Afbeelding

Maar daarna mochten we vaardigheid, dat waar we goed in zijn! Laatste wedstrijden wou ik te graag, daardoor ging het niet heel fijn, maar afgelopen weekeind hebben we ons herpakt *\o/* .
In het basis parcours foutloos binnen de tijd! Dus we mochten barrage en met onze winstpunten er bij zijn we ZZ startgerechtigd!

6 Op save het basis parcours door, door rijden, maar niet te gek willen. Ik moest al als 2e en degene die als eerste moest is normaal echt super snel, maar die was buiten de tijd, dus ik heb al iets meer door gereden dan ik eigenlijk van plan was.
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding

9 Filmpje van het basis parcours

10 En de barrage! Ik was niet zenuwachtig ofzo hoor :Y)
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding
13
Afbeelding

14 Filmpje (ditmaal met een telefoon gefilmd, helaas mindere kwaliteit) van de barrage

15 Opstellen met zijn lintje
Afbeelding

Ik ben zo trots op mijn ventje.
We zijn van ver gekomen, hij is absoluut niet makkelijk maar hij is wel echt altijd vrolijk.

monnette1

Re: Benno op de hippiade, diepte maar vooral ook hoogte punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:18

Ziet er super leuk uit!! Leuke combi samen!!

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:20

Gave foto's. Mooi span

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:45

Leuk overzicht weer met knappe Benno <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:46

Wat gaaf op de hippiade rijden Benno heeft zijn best gedaan

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:26

Het is ook heel stom als je benen in de knoop zitten hoor! Mooie gouden kleur heeft hij trouwens nu.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:31

Leuk! Mag jij met een tweewieler starten? Hoe zit dat? Dat lijkt me een stuk makkelijker rijden dan met vier wielen..

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:51

Super stoere Benno! Mooie galop heeft hij

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:20

Leuk overzicht! :D Vind Benno echt een hele leuke pony!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:05

Goed gedaan en leuke foto's! Wat is Benno wendbaar trouwens, daar kan die van mij nog wat van leren.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:07

Superleuk zeg! Ziet er goed uit :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:26

Jaaa, echt heel gaaf zeg! Gefeliciteerd met je resultaten.
Hij heeft het toch maar mooi gedaan +:)+ .
Ik vind jullie een leuke combi om naar te kijken. Zeker in de vaardigheid!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:39

Oooh wat is hij toch leuk!!! Hij ziet er prachtig uit :D

Jammer dat de dressuur zo rommelig was, maar je bent toch behoorlijk ver met hem, nu die puntjes nog op de i! Ik vind het iig wel heel fijn ogen op de fotos :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:52

Benno de boef! 8-) Heb beide omlopen in de vaardigheid gezien en hij maakte het toch even spannend in de een na laatste poort. Echt super gedaan! Al dat puzzelen van dit seizoen betaalt zich toch even mooi uit! :D

Ik hoorde van het thuisfront dat Benno ook zo lekker droog opzij ging kijken tijdens de prijsuitreiking om de andere prijswinnaars te bewonderen. :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:01

Knappe benno!!! Goed gedaan hoor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:06

Ik vind Benno vooral een prachtige pony om naar te kijken ook in de vaardigheid. Super gedaan!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 14:49

Ik heb nog nooit zo'n wisselvallige lastige pony gereden als Benno. Maar aan de andere kant ook nog nooit zo'n blije, eerlijke, enthousiaste pony. Hij is nooit mopperig, altijd blij. Maar zo onzeker en impulsief (en zijn impulsieve acties die door zijn onzekerheid komen zijn niet altijd even handig :') ).
Ik dacht dat ik een beetje kon mennen, maar hij heeft mij bewezen dat ik er nog helemaal niets van bak, maar dat zijn moeder, zusje en tante gewoon zo braaf zijn om zomaar alles voor mij te doen.

Hij stond tijdens de prijsuitreiking super braaf stil en vond het enorm leuk om een rondje te mogen racen. Weer een flinke overwinning voor ons dat zo iets braaf en probleemloos ging :j .
Net als dat we voor het eerst zonder begeleiding van de trailer naar het ring zijn gestapt, dat had ik een paar maanden geleden ook nog niet voor mogelijk gehouden.

Benno is juist helemaal niet super wendbaar in vergelijking met zijn moeder en zusje. Zijn zusje Caya kon ik nog veel makkelijker op hoog tempo krappe bochten door sturen zonder aan de slinger te gaan, net als zijn moeder Whitney. Maar zeker wel fijn te rijden in de vaardigheid :j .

Het is nog maar zo kort geleden dat hij zo was:
Afbeelding

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:45

Jullie gingen goed! :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:19

Ziet er heel leuk uit! :D Jammer van de dieptepunten, maar gelukkig waren de hoogtepunten er ook ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 10:20

Mijn mannetje weet iedereen in te pakken met zijn charmes, zelfs de makers van de mensport!
Onderweg naar de finish in de barrage.
Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:24

Eerlijk van je dat te schrijven hierboven, zo zie je maar weer dat niet elke pony zich zomaar als een automaatje geeft. Ik heb er ook eentje staan met een uitdaging. Hele mooie foto hierboven!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 21:59

Ik heb veel verschillende pony's gereden. Heel ril, heel lomp, heel makkelijk, heel lastig, stoer, brutaal of juist super onzeker, merries, ruinen, (dek)hengsten, net 3 bij het betuigen of juist al wat ouder (15+).
Ik wist dat ik lang geen top menner ben, maar dacht zat ik wel wat ervaring had.
Benno heeft bewezen dat ik er niets van bak.

Alle pony's krijgen hier de tijd die ze nodig hebben. Soms gaat het mij ook wat te hard omdat ik altijd super pony's getroffen heb.

Ik ben er van overtuigd dat je niet het paard krijg wat je wil, maar het paard dat je nodig heb om je te ontwikkelen :j .
Ik heb het maar met hem te doen, hij kan echt niet zomaar ingeruild worden (geld voor al mijn pony's), gelukkig maar <3 .

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:45

Je bakt er wel wat van anders ben je nooit zover gekomen, niet zo negatief Benno heeft gewoon een andere gebruiksaanwijzing achterste voren geschreven en daarbij is het ene paard het andere niet. Misschien heeft hij wel een stoornis ( :P ) ofzo. Mensen kunnen t hebben, maar geloof zeker bij dieren ook. Ene dag beter dan het andere.

Het knappe ervan is doorgaan, en te laten zien dat je wilt leren. Laat mensen maar om je praten, jij leert en ervaart wat op dat moment gebeurd. Ik ben ervan overtuigd dat je met Benno ook wel Z komt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 23:09

Onzeker, autistische en impulsief, hang er maar een labeltje aan. Als mens hadden psychologen en psychiaters hun handen vol gehad aan hem :+ .

Hij word zeker wel Z (en ZZ) springt zijn wisseltjes, loopt zijn keertwendingen enzo. Maar zo lang we de ene week 195 punten scoren en een week later 150 punten hebben we nog wat oefening nodig :') . Nog 3 punten en dan mogen we over, maar denk dat we wel richting de 30 winstpunten door rijden.

Gelukkig kan hij vreselijk goed zoenen <3 .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:57

Hahaahha er zijn idd genoeg labeltjes die je aan Benno zou kunnen plakken, maar dat maakt Benno in mijn ogen nu zo leuk.
Ach en met sommige dingen wilt hij wel dat je het doet als altijd. Want ojee vergeet hem geen kusje te geven zodra je hem ziet. Want ja hij houd van zoenen, heerlijke pony.

En soms heeft hij niet altijd van die handige actie's (bij ons op stal met de schriktraining, Ermelo, en zo zijn er nog wel meer) maar na de schrik die hij je soms ermee bezorgt moet je er achteraf altijd wel weer om lachen.

Nee stabiel is hij niet helemaal, maar dat was eerder eigenlijk ook wel. Maar hey samen zijn jullie al best ver gekomen! En dat was je niet gelukt als je niet kon mennen!

Gewoon lekker genieten, want kijk naar Benno die geniet volop overal van. Dat heerlijke mooie koppie van hem <3