Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:47

Hallo,

Ik kom echt heel veel Parelli topics tegen, maar nu vroeg ik me af zijn er ook mensen die aan de freestyle methode van Emiel Voest doen? Ben ik wel heel benieuwd naar. Ben er op bokt nog niet zoveel tegen gekomen.

Ik doe het met mijn 8 jarige welsh A merrie die nu sinds een paar maanden in handen is voor het eerst in haar leven. En bij ons werkt deze methode echt super.

Nou ik ben erg benieuwd en misschien kunnen we hier nog tips en tricks met elkaar delen :D

Bommeltje_

Re: Freestyle ( Emiel Voest ) Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 23:06

Jammer :( helemaal niemand?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:15

Heb Voest een paar keer zien werken en vond het niet echt specifiek fijn ogen. Ben meer van het "grondwerk tussendoor". Maar ik lees wel even mee, misschien leer ik nog wat :Y)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:31

Dan ben ik benieuwd wat je niet fijn vond ogen.

Ik werk nu een klein jaar met deze methode naast de "Orun" methode voor je van Orun methode kunt spreken.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:33

Al sinds ik op mijn 7e paard reed kreeg ik de fase 1 en 2 dvd's in mijn handen geduwd :D
Zitten hele goede dingen bij die ik zeker nog vaak genoeg gebruik, maar weet niet meer alle specifieke dingen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:26

Leuk :) en gebruiken jullie alleen het grondwerk of ook het rij gedeelte?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:31

Emiel voest is een Mengeling van alles.
Het is een zeer kundige man, vind ik, die alles vooral met rust doet.
Hij bekijkt het paard van voor tot achter.

Over een aantal jaren, ga ik een opleiding bij hem volgen. (gewoon de volledige 2 jarige studie)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:53

Nu voornamelijk het werken naast het paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:37

_Natasja_ schreef:

Ik werk nu een klein jaar met deze methode naast de "Orun" methode voor je van Orun methode kunt spreken.

Is al wel een paar jaar geleden dat ik hem gezien heb hoor, maar hij was erg rommelig in zijn werken en vond het gewoon een kwal van een vent :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:50

Azmay schreef:
_Natasja_ schreef:

Is al wel een paar jaar geleden dat ik hem gezien heb hoor, maar hij was erg rommelig in zijn werken en vond het gewoon een kwal van een vent :+

Hij is inderdaad wat arrogant en soms hier en daar een vreemde snuiter.
Maar verder vond ik hem heel erg aardig.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:12

Ik denk dat alle mensen die overtuigd zijn van hun eigen kunnen en kennis arrogant over kunnen komen.

Maar wat ik van iemand persoonlijk vind staat voor mij los van de aangeboden methode.

Maar ik vind het geen vervelende man. :n

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:10

Ik heb niet zo veel ervaring met hem maar wil me er wel graag eens in verdiepen.
Op horse event heb ik hem een paar keer zien werken, en dat vond ik wel prettig over komen. (Voor zover je in die korte tijd een mening kunt vormen natuurlijk. :) )

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 01:02

Jeej ik ben officieel aangemeld voor de freestyle opleiding :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 01:45

Wat ontzettend leuk dat je de opleiding gaat doen!! Mijn stalgenootje volgt al een paar jaar zijn opleidingen en ik heb haar zien groeien met haar paard. Inmiddels volg ik diverse lessen bij haar en mijn paard en ik gaan echt geweldig momenteel. Ik ben begonnen met de dubbele lange lijnen in combinatie met rijden. Los werken ken ik wel, daar kon ze ons niet meer in verbeteren. Ik vind het systeem heel duidelijk en paardvriendelijk. Al moet ik wel zeggen dat ik absoluut niet met bit wilde werken, wat bij Voest wel zo gebeurt. Maar mijn stalgenoot/instructrice staat open voor wat werkt voor een combinatie en ze ziet dat mijn paard en ik bitloos een prima combi zijn en mijn paard prima reageert op wat we van hem vragen zonder bit.

Heel veel succes met je opleiding!! Ik zou ook graag met mijn paard het e.e.a. willen doen aan opleiding (ik hoef geen instructrice te worden). Wellicht in de toekomst, als ik daar meer ruimte in mijn leven voor heb......

Wat Parelli betreft; zitten ook prima dingen in, maar ik vond de methode gewoon niet helemaal mijn ding. Qua grondwerk heb ik zo mijn eigen mengelmoesje gemaakt in de loop der jaren. En dat doe ik uiteindelijk met het rijden ook natuurlijk. Maar voor nu stijgen onze prestaties op een mooie, rustige manier en ben ik blij met de begeleiding van nu en die is toevallig van een Freestyle Academie leerling. Helemaal top!! Veel succes, Bommeltje!! :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 02:58

De paarden die ik zadeldak heb gemaakt ben ik met grondwerk begonnen zoals Emiel Voest dat doet, en het bouwt vertrouwen op vanaf de grond, wat het rijden zoveel makkelijker maakt. Ik ben voor.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:43

Wij zijn nu inmiddels een jaar bezig met deze methode en er gaat een wereld voor ons open. Precies de manier waarop wij met onze paarden om willen gaan.
Hoofdpersoon in kwestie was vorig jaar drie, wel al zadelmak, maar vanwege zijn leeftijd wilden we dit niet doorpakken. We kregen een tip om volgens deze methode aan de gang te gaan, waren in het begin wat huiverig of het niet te zweverig zou zijn, maar niets bleek minder waar. Afgelopen jaar besteed aan los- en grondwerk en sinds mei zitten we er ook een beetje op. Het gaat super! Hebben we ook een superfijn paard, dat scheelt ook! ;-)
groeten Ellen

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 10:57

Jeetje wat leuk om te horen dat iedereen zo enthousiast is :D. Ik doe het met mijn pony ook absoluut zonder bit en ook mijn instructrice vind dat prima. :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:08

Ik heb ook een hele tijd gezocht naar een methode die bij mij en mijn paarden past.

Ik vind de methode van Emie voest helemaal geweldig. En het past ook echt bij mij en mijn paarden. Ik heb ook een hele fijne instructrice die me helpt met het grond en loswerken.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 14:34

super! leuk om iedereen zijn ervaringen te horen :)

Groenharker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:21

Wat leuk om te lezen allemaal! Dat Emiel overkomt als een arrogante vent, tjah..
Ik begrijp het gevoel ergens wel.. Maar je kunt inderdaad natuurlijk niet oordelen over hoe iemand verder als persoon is: ik denk dat zijn methode bij mij persoonlijk gewoon niet aansluit.. :o

Maar Bommeltje_: houd je ons op de hoogte! Ben d'r erg benieuwd naar!! :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 09:36

Zal ik zeker doen :D ik train zelf nu op dit moment heel lekker met mijn pony :)
Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:13

het handjeschudden om te blijven lopen vind ik zo onzin.... verder al enkele demo's gezien van voest: of ze gingen de mist in (paard was bang, sja, ik verwacht net van dit soort trainers dat je daar wel iets mee doet en geen excuses maakt) of de oefening wordt simpelweg verkeerd gereden (sb is niet het wijken langs de kant).
Niet mijn ding...

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 08:38

Wat naar dat je er zo'n beelt van hebt gekregen. Ik pak het meer op de natural horsemanship aan en gebruik de methode als spel en mijn pony vind het geweldig :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:47

poes schreef:
het handjeschudden om te blijven lopen vind ik zo onzin.... verder al enkele demo's gezien van voest: of ze gingen de mist in (paard was bang, sja, ik verwacht net van dit soort trainers dat je daar wel iets mee doet en geen excuses maakt) of de oefening wordt simpelweg verkeerd gereden (sb is niet het wijken langs de kant).
Niet mijn ding...

Handjes schudden is zijn insteek niet.
Leken moeten begrijpen dat je met energie de energie verplaatst.
Blijkt wel dat jij je tóch niet zo verdiept hebt.

Jammer. Door jou interpretatie kunnen meningen bijdraaien terwijl die interpretatie incorrect is.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:51

Het schudden met de handen.

Bedoel je daarmee het synchroniseren van de beweging in het lichaam van de mens met de beweging in het lichaam van het paard.

Ik was daar in het begin ook sceptisch over. Maar het werkt echt super fijn.
Ik heb al met diverse soorten paarden en pony's gewerkt. En echt allemaal pakken ze het fijn op.