Gisteren met het prachtige weer de camera eens tevoorschijn gehaald, want ik ben stiekem best trots op hoe mijn knappe merrie vooruitgaat.
Precies een jaar geleden kocht ik Bibi, een toen 3 jarige welsh merrie van Meladelle's Avanti x Vechtzicht's Hy-Binder. Groen als gras, en recht van het land:

Nu, een jaar later ben ik heel blij hoe ze het doet, ze is nu 4 jaar oud en een heel fijn dier om mee te werken. Heeft een heel erg voorwaartse drang, die gelukkig wel goed te controleren is. Rustig stappen en netjes rond halthouden blijven lastig, maar we oefenen vrolijk verder

Genoeg gelult, hier zijn de foto's!
1. We beginnen met lekker losdraven,

2. Pasje strekken, zou iets meer lengte mogen houden in de hals.

3. Even een galopje om wat stoom af te blazen.

4. Halthouden is echt het lastigste wat er is voor haar. Het is al een hele vooruitgang dat we überhaupt langer als 2 sec stilstaan, nu nog oefenen op het hoofd mooi laag houden. Komt wel

5. Ik denk inzet voor een galopswissel op het midden, iets wat we spelenderwijs oefenen. Bibi springt heel gemakkelijk om, dus af en toe oefenen we en 8tje waarbij we in het midden van galop wisselen.

6. En als we goed los zijn, gaan we lekker overgangen rijden en verruimen.

7. Gassss!

8. En de mooiste van de dag

Tips zijn meeeeeer dan welkom! Bibi is pas 4 dus we doen rustig aan, rijden 4x in de week waarvan 2x lekker op de weg en 2x trainen in de bak. Desalniettemin trots op mijn kanjer!