Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lichaam tegen de cirkel ingedrukt enz enz enz. Maar ik heb gewoon rustig doorgewerkt. ze heeft soms wel 10 rondjes zo gestresst gelopen, maar het moment dat je een ontspannen moment krijgt gelijk terug naar de draf. En alles weer opnieuw. Nu na een maand of 2 galoppeert ze zelfs met de neus over de grond.
rina schreef:Die van mij is ook een harde werker. ze wil heel graag zelfs. maar zat zichzelf gewoon een beetje in de weg, wat dus stress creëert. Maar daarom ook dat ik zei begin eerst weer met de draf, dat die weer normaal gaat voor je begint met hernieuwd galopperen. En ja in het begin zal het altijd eerst minder gaan voor het beter wordt. Ook dat is redelijk normaal. Wat ik overigens ook altijd doe is wat EJuniorJoost ook al schrijft, het rechtrichten. Vergeet dat nogal eens gewoon te melden. Maar als aan de longe moeten ze wel in de goede balans lopen. Dus niet tegen de binnenschouder aan, met de ribben naar binnen drukken, naar buiten kijken ed. Een cirkel moet correct gelopen worden of het nu aan de longe is of onder het zadel. Want idd een paard is van nature scheef, en je zult ze recht moeten maken om die balans te krijgen.
ja wij bedoelen hetzelfde. Ik heet dan tegenwoordig westernruiter te zijn, en mijn paarden zijn ook Paint en Quarter. Maar ik heb van oorsprong een klassieke (engelse) opleiding, en ik werk dus nog steeds heel erg vanuit mijn oude klassieke basis. Recht en balans moet eerst anders ben je nergens.
zo is ze nu eenmaal