Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
klaas30 schreef:Ik heb hetzelfde probleem met een haflinger.
Ik zou eerst haar leren wijken voor druk zodat je haar terug gemakkelijk op de volte kan zetten.
http://www.1001tips.be/vrije-tijd/paard ... arelli.asp (spel 2)![]()
Als je het niet snapt mag je het gerust zeggen dan zal ik het proberen uit te leggen
Succes
matijssen schreef:Waarom wil je graag longeren? er zijn zoveel manieren om je pony beweging te geven.
Longeren is namelijk ook erg saai..
Ga eens met m fietsen of wandelen, vind die misschien een stuk leuker en is ook goed voor de beweging
mabelbohms schreef:Heb vandaag weer met haar gelongeerd. Eerst heb ik haar gewoon ff in het land gezet zodat ze tijdens het longeren niet de hele tijd wou grazen en toen heb ik haar in het begin gewoon rustig op de volte gezet en niet boos geworden toen ze het de eerste keer niet deed maar gewoon overnieuw geprobeerd. Toen ze op de volte liep eerst lekker laten stappen, heb geprobeerd erg goed op mijn lichaamshouding te letten en ik merkte dat alles bij elkaar echt al erg veel scheelde. Op het laatst ging het zo goed dat ik haar (zonder zweep!) alleen door goed op mijn lichaamshouding te letten in galop gekregen heb. Toen ze het zo braaf deed ben ik meteen gestopt. Volgende keer weer proberen. Ben trots op haar!![]()