Ze is in mijn bezit vanaf 8 maanden en vanaf 9 maanden ben ik begonnen met clickertraining.
Pluis (zo heet ze) is onwijs fanatiek, erg leergierig en dit maakt het super om met haar te werken!
Na 2x kon ze achterwaarts op wijzen. Na 3x kon ze lachen, na 2x kon ze met haar voorbenen slaan, maar ook de achterbenen en ga zo maar door..
Maar pluis is zo onwijs gefocust op de beloning dat ze vaak helemaal door draait en ik haar weg moet sturen of zelfs moet straffen..

Als ik dan vraag of ze wilt lachen, doet ze na de beloning ook gelijk "nee" en "laag"
Als ik vraag of ze met haar voorbeen wilt slaan begint ze rondjes te draaien, te slaan en meerdere benen tegelijk..
Ik zeg slaan, omdat ze zo fanatiek/agrasief is met de oefening dat ik er geen spaanse pas in krijg, ze slaat zo hard met haar hoeven dat ze hem. Niet eens hoog houd.. Ze slaat hem met volle kracht naar haar neus en stamp hem vervolgens kei hard op de grond.. En dit gaat in 1sec..en daarna kijkt ze me met haar "happyhoofd" aan..
Het is nog een jong paard en haar geduld is letterlijk 1 sec.
Wanneer iemand haar gewoon een snoepje geeft, pakt ze vaak bijna je hele hand mee! (wel met lippen)
En daarna blijft ze maar door drammen om meer..
Ze loopt vaak met oren in haar nek achter me aan en met haar neus in mijn zakken omdat ze meer wilt..
Dit is al vanaf het begin , vanaf 9 maanden jong!
Ik heb grondwerk lessen gehad, en dit pakte ze goed op, ze houd dan weer afstand, waardeerd mijn persoonlijke ruimte en is onderdanig..
Maar zodra er weer eten om de hoek komt slaat ze gelijk weer om..
Hoe krijg ik dit eruit getraind?
Ik wil niet stoppen met VD want we vinden het beide erg leuk!
Maar het word wel een paard van 2M en ruim 900 Kilo (is nu de 1.65m al voorbij) dus dit kan gewoon niet zo door..
Ik ben NIET bang voor haar en zeker niet onder de indruk! Naast mij komt ze alleen in handen bij de stalbaas (zonder beloningen) bij haar is ze erg braaf en door een vriendin van mij, krijgt ze soms een snoepje van en dan begint ze gelijk weer te drammen. En krijgt ze op haar donder.. Ook zij zijn absoluut niet bang voor haar, want gemeen is ze niet gelukkig, maar flink lomp wel!