Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KarinvdM schreef:Als ik een aanspanning tegen kom als ik op de racefiets zit dan rem ik altijd af en ik laat het paard vaak ook horen dat ik eraan kom door iets te zeggen, want mijn fiets hoor je dus echt niet en als een paard met oogkleppen loopt dan kan het beest wel een hartverzakking krijgen.
Maar als je totaal niks met paarden hebt en ook niet weet dat een paard van je kan schrikken, dan kan ik me voorstellen dat je gewoon doorfietst. En ook dat men denkt dat het paard daar wel tegen kan.
Ik vind ook niet dat je het als asociaal moet bestempelen, veel mensen hebben hebben er geen idee van hoe een paard inelkaar steekt en dat ze van zoiets erg kunnen schrikken. Men zou hier aandacht aan moeten besteden bij rij-en theorielessen en ook bij de verkeersles op school.
EllisL schreef:Ik vind dat je met je titel wel alle wielrenners over één kam scheert.
Ikzelf ben wielrenner in hart en nieren en zal zoiets nooit doen. Ik rem af en wacht op een teken van ruiter / menner om in te halen.
Veel wielrenners weten niet hoe ze moeten reageren als ze een paard (en wagen) tegenkomen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het wel erg asociaal is dat hij geen vaart minderde, maar goed, ik lees nu het verhaal maar van een kant en kan dus niet goed oordelen.
Een goed punt is inderdaad al genoemd om lessen te geven of voorlichtingen / campagnes te geven, zodat ook de wielrenners weten waar ze aan toe zijn en hoe ze in zo'n situatie moeten reageren.
Heb het ook wel eens meegemaakt dat ik met een groepje fietste en dat zij wilden bellen om een mencombinatie te laten weten dat we in gingen halen, dit vond ik niet goed, stel dat het paard schrikt.bik rem dus altijd af en ik vraag netjes of ik er langs kan.
Het verhaal van een zwabberende menwagen vind ik ook wel asociaal,ook als menner moet je rekening houden met het overige verkeer!
tinker_sally schreef:Mijn kar is 1.30 breed die weg misschien iets breder dan 2 meter.
De wegkant loopt een stukje steil naar beneden. Echt niet dat ik dan op het randje zou gaan rijden, en hoeveel veiliger kan het nou zijn om met zo'n vaart over zo'n smal stukje voorbij te razen?
Dan weet ik zeker dat mijn paard zich rotschrikt. En ik ook.
Waarom denken wielrenners dat ze alles mogen en kunnen maken?
En dan heb ik het niet alleen over of je nu met paard & wagen bent, maar ook in de auto of zelf op de fiets.
Ik ga me niet aanpassen naar hun omdat zij denken alles te kunnen maken.
Mijn veiligheid en die van mijn paard zet ik dan toch echt voorop.
EllisL schreef:Ik vind dat je met je titel wel alle wielrenners over één kam scheert.
Ikzelf ben wielrenner in hart en nieren en zal zoiets nooit doen. Ik rem af en wacht op een teken van ruiter / menner om in te halen.
Veel wielrenners weten niet hoe ze moeten reageren als ze een paard (en wagen) tegenkomen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het wel erg asociaal is dat hij geen vaart minderde, maar goed, ik lees nu het verhaal maar van een kant en kan dus niet goed oordelen.
Een goed punt is inderdaad al genoemd om lessen te geven of voorlichtingen / campagnes te geven, zodat ook de wielrenners weten waar ze aan toe zijn en hoe ze in zo'n situatie moeten reageren.
Heb het ook wel eens meegemaakt dat ik met een groepje fietste en dat zij wilden bellen om een mencombinatie te laten weten dat we in gingen halen, dit vond ik niet goed, stel dat het paard schrikt.bik rem dus altijd af en ik vraag netjes of ik er langs kan.
Het verhaal van een zwabberende menwagen vind ik ook wel asociaal,ook als menner moet je rekening houden met het overige verkeer!