[AR] Rambo's eerste keren voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xdaphii

Rambo's eerste keren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:55

2 weken geleden ging mijn shetlander voor de allereerste keer voor de kar en wat deed hij het goed!! Toen we op de terug weg waren ben ik er zelfs nog even op gaan zitten om te kijken of dat goed ging en ja hoor!

Afbeelding

Nog even een paspoortje van hem voor de liefhebbers:

Naam: Rambo
Geslacht: ruin
Leeftijd: 5 jaar

Het was elk weekend mooi weer tot nu toe dus we hebben afgelopen weekend voor de 3e keer met hem gemend. Hij let super goed op mijn stem, kan zelfs al krappe bochtjes maken en hij blijft zo rustig bij alles, het verbaast me echt want normaal als ik wandel met hem is het echt een energie bom haha!

Hier komen een paar foto's van de 2 afgelopen keren. :)

Afbeelding

2e rit, samen met mijn moeder tot het spoor en weer terug.

3e rit:

Afbeelding

nog aan het touw

Afbeelding

De eerste keer echt helemaal los, zonder er een persoon vlakbij te hebben lopen.

Afbeelding

Close-up van Rambo

Afbeelding

Nog even stilstaan voor de foto

Nadat we klaar waren met mennen nog even in de bak foto's gemaakt en rambo nog even goed uitgestapt (bezweet en het koelde snel af want het was al rond half 5/5 uur)

Zonsondergang _/-\o_

Afbeelding

En als afsluiter een knuffel van mn kleine man <3 /3

Afbeelding

Sorry dat er 2 andersom staan, maar ik heb er best lang over gedaan om ze te uploaden :o (eerst waren ze te groot)

Een reactie is altijd leuk! :j :o

|Daphne|
Laatst bijgewerkt door xdaphii op 07-11-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Haarbal

Re: Rambo's eerste keren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:59

Leuke pony! Zit dat leidsel nou zo raar aan het bit of ligt het aan mij?

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 22:01

Haarbal schreef:
Leuke pony! Zit dat leidsel nou zo raar aan het bit of ligt het aan mij?

Dankjewel! :)
nee hoor haha, het is een hele grote gesp zegmaar.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:01

Ziet er echt super leuk uit! :D
Mag ik wel vragen waar jouw zweep is?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:02

Sorry to burst your bubble.
Hartstikke leuk dat je gaat mennen, maar laat je alsjeblieft over tuig en wagen adviseren door iemand die er verstand van heeft en neem goed les.
http://i57.tinypic.com/2rpzeh5.jpg

Heb je wel gezien hoe de leidsels hier zitten?
Zo kan je uiteraard niet sturen!!!

Je broek riemen lijken los om het lamoen te zitten, ik zie in ieder geval niet dat ze ergens aan vast zitten en dit is een ongeremde wagen gok ik zo.
Als je je paard stilzet en je kar rolt door knalt die achterop je pony.

Ik kan ook niet zien of je lamoen überhaupt stops erop heeft zitten voor de rest van je tuig.
Buiten dat ik de kar heel groot vind voor zo'n kleintje.

Je hebt een hartstikke leuke pony en zo te zien ben je terecht apetrots op hem en ook gek op hem, maar hier is met het mennen nog wel een en ander mis.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:03

@Sjolvir; dat bedoelde ik inderdaad.

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 22:07

ierusju schreef:
Ziet er echt super leuk uit! :D
Mag ik wel vragen waar jouw zweep is?

Bij de laatste foto (met karretje) kan je hem zien!
Dankjewel! :D

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 22:10

Haarbal schreef:
@Sjolvir; dat bedoelde ik inderdaad.

Is me toen niet opgevallen, anders had ik 'm wel naar achter gedaan natuurlijk :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:25

ITP->AR-ITP

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:34

Ik deel de mening van Sjolvir. Heb je eerder een pony beleerd voor de kar? Ik denk namelijk dat je hier wel wat extra tips en tricks van een ervaren menner bij kunt gebruiken.

Verder heb je wel een gave pony!

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 22:52

eline_di schreef:
Ik deel de mening van Sjolvir. Heb je eerder een pony beleerd voor de kar? Ik denk namelijk dat je hier wel wat extra tips en tricks van een ervaren menner bij kunt gebruiken.

Bij mij op stal is er iemand die ook haar paard heeft beleerd en zij helpt mij altijd, dat nou net die teugel verkeerd zit is niet omdat ik het niet weet, maar omdat ik het niet gezien heb. En de broek zit wel vast maar dat kun je niet zien op de foto's

Bedankt! :)

soully

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:00

Aahw rambo :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:09

Vanaf de foto is het wat lastig te beoordelen. Maar volgens mij heeft je broek zo op deze manier geen enkele functie behalve "streng ophouder" Ik zie op de foto in elk geval een grote lus hangen. Het is natuurlijk helemaal niet erg als je zelf niet precies weet hoe je tuig moet maar zorg ik elk geval voor iemand met ervaring die je kan helpen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:09

xdaphii schreef:
eline_di schreef:

Bij mij op stal is er iemand die ook haar paard heeft beleerd en zij helpt mij altijd, dat nou net die teugel verkeerd zit is niet omdat ik het niet weet, maar omdat ik het niet gezien heb. En de broek zit wel vast maar dat kun je niet zien op de foto's

De broek zit wel om het lamoen, maar niet door een oog... dan werkt hij dus niet als rem.

Ik moet toegeven... je hebt een hele brave pony.

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:15

Ik deel de mening van sjolvir en zou ik gaan kijken voor advies van een ervaren iemand.
Wat mij ook opviel is dat het lijkt dat je linker voorband zachter is dan de rest.
Maar wat een leuke pony en wat doet hij het al goed!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:59

Wat een brave pony... jij hebt mazzel!

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:33

LS_fotos schreef:
Wat een brave pony... jij hebt mazzel!

Ah bedankt! :)
Toen ik hem leerde kende was het niet zo'n brave pony hoor.. haha

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:34

Jinah&Summer schreef:
Ik deel de mening van sjolvir en zou ik gaan kijken voor advies van een ervaren iemand.
Wat mij ook opviel is dat het lijkt dat je linker voorband zachter is dan de rest.
Maar wat een leuke pony en wat doet hij het al goed!

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:35

ponyz schreef:
Aahw rambo :)

:D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:41

Ik verwachtte met zo een naam een trekpaard.....maar deze mini vind ik toch echt wel stoer hoor!
(en vooral erg schattig)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:14

Als ik het zo goed zie zit alleen bij de close-up die leidsel aan de verkeerde kant van het bit, bij de rest lijkt het normaal te zitten.

Verder wat de rest hier voor al zegt, laat er even goed naar kijken zodat je gewoon veilig kan rijden als er iets gebeurt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:34

Ook ik ben het met Sjolvir eens, je materiaal en spullen moeten ten alle tijden op de correcte manier bevestigd zijn en deugen.
Nou heb je een waanzinnig brave pony, maar in het geval dat er ook maar het minste fout zou gaan zit je met een pony met een enorm trauma te kijken, en wat te denken van jezelf??

Maar ik vind het positief dat je goed op de kritieken reageert dus ben ik er ook van overtuigd dat je spullen een volgende keer in orde zullen zijn.
Ook aangespannen rijden is een leerproces en moet goed worden begeleid.

Wat me verder opvalt is de liefde en de band die je met Rambo hebt.
Prachtige laatste foto's.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:44

Leuk dat je je shetlander voor de kar wilt zetten!

Ik ga helemaal mee met de tips die anderen al hebben gegeven.

Maar klopt het nou dat je bent gaan mennen met een ongeremde wagen en een lamoen zonder stophaken/ogen voor je broek?
Zitten er trouwens uberhaupt wel stophaken op je lamoen? Het lijkt namelijk alsof er ook geen stophaak op je lamoen zit die voorkomt dat je lamoen uit de lichtogen schiet.
Je wagen wordt nu dus op geen enkele manier afremt als je pony snelheid mindert. Met als gevolg dat je wagen op de billen/hakken van je pony botst.

Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een ander wagentje (laat je adviseren bij een wagenbouwer, die weet waar een veilige kar aan moet voldoen), een nieuw menzweepje en ik zou je tuig ook even laten bekijken door iemand met goed veel verstand van mennen.
Kortom, laat er echt even een professional bij komen voordat je weer gaat mennen.

Succes!! :)

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:39

kwita schreef:
Ik verwachtte met zo een naam een trekpaard.....maar deze mini vind ik toch echt wel stoer hoor!
(en vooral erg schattig)

Aaah bedankt! :)

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:45

Unleash schreef:
Leuk dat je je shetlander voor de kar wilt zetten!

Ik ga helemaal mee met de tips die anderen al hebben gegeven.

Maar klopt het nou dat je bent gaan mennen met een ongeremde wagen en een lamoen zonder stophaken/ogen voor je broek?
Zitten er trouwens uberhaupt wel stophaken op je lamoen? Het lijkt namelijk alsof er ook geen stophaak op je lamoen zit die voorkomt dat je lamoen uit de lichtogen schiet.
Je wagen wordt nu dus op geen enkele manier afremt als je pony snelheid mindert. Met als gevolg dat je wagen op de billen/hakken van je pony botst.

Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een ander wagentje (laat je adviseren bij een wagenbouwer, die weet waar een veilige kar aan moet voldoen), een nieuw menzweepje en ik zou je tuig ook even laten bekijken door iemand met goed veel verstand van mennen.
Kortom, laat er echt even een professional bij komen voordat je weer gaat mennen.

Succes!! :)

palousa_boy schreef:
Als ik het zo goed zie zit alleen bij de close-up die leidsel aan de verkeerde kant van het bit, bij de rest lijkt het normaal te zitten.

Verder wat de rest hier voor al zegt, laat er even goed naar kijken zodat je gewoon veilig kan rijden als er iets gebeurt.

Ik hoor nu elke keer hetzelfde, en ik weet echt wel dat jullie het goed bedoelen maar ik hoef natuurlijk niet 10 keer hetzelfde te horen, er zitten wel ogen op het lamoen, en er helpt iemand die ook haar paard heeft beleerd voor de kar dus dat zit helemaal goed! En ik zit inderdaad te twijfelen of ik er bijv. een sulky bij zou nemen en we gaan de kar ook nog beter/mooier er uit laten zien. Ik bedank jullie voor jullie bezorgdheid en lieve reactie's maar ik hoef nu niet meer te horen dat het tuig verkeerd zit ofzo, want nu heb ik er op gereageerd en is het klaar :)

En bedankt voor de vele reactie's, ik had dat niet gedacht haha! :)