Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Hempfling is heel moeilijk te volgen, en helemaal als je net begint. Als je een duidelijk stappenplan wilt met goede begeleiding en redelijke kans van slagen, zou ik me verdiepen in Parelli.
Melinda94 schreef:Cassidy schreef:Hempfling is heel moeilijk te volgen, en helemaal als je net begint. Als je een duidelijk stappenplan wilt met goede begeleiding en redelijke kans van slagen, zou ik me verdiepen in Parelli.
Dat wilde ik inderdaad ook. Wat vind jij de voordelen? Mijn zus had dat namelijk ook gedaan en zij radde het af omdat het een verschillend opzicht is. Parelli - ik ben de baas Hempfling - wij werken samen
Melinda94 schreef:Cassidy schreef:Hempfling is heel moeilijk te volgen, en helemaal als je net begint. Als je een duidelijk stappenplan wilt met goede begeleiding en redelijke kans van slagen, zou ik me verdiepen in Parelli.
Dat wilde ik inderdaad ook. Wat vind jij de voordelen? Mijn zus had dat namelijk ook gedaan en zij radde het af omdat het een verschillend opzicht is. Parelli - ik ben de baas Hempfling - wij werken samen
Caira schreef:Iedereen kiest een richting die bij hem of haar past. Zo heb ik 4 jaar Parelli bestudeerd maar doordat ik tegen dingen aanliep ben ik verder gaan zoeken. Ik pik overal uit wat ik fijn vind, van Parelli pak ik de sideway en squeeze game. Van Voest pak ik de opbouw en de DLL, van Hempfling pak ik de lichaamshouding en de connectie met het paard en van Rashid pak ik het altijd eerst zorgen voor mentale stabiliteit voor fysieke stabiliteit. Elke methode heeft plus en minpunten en het is niet aan mij om een methode af te vallen, dat moet een ieder voor zich onderzoeken. Wat past bij jou en waar voel jij je prettig bij.
Cassidy schreef:Een half jaar leidoefeningen doen? Kon dat niet sneller? En heb je er al bij stilgestaan dat het misschien niet alleen de leidoefeningen waren die het dier hebben omgeturnd maar ook eventueel een andere manier van aanpak (niet KFH gerelateerd?)