Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Billy schreef:Ik heb geen idee van fases, maar als mijn merrie niet luistert geef ik kleine rukjes aan het halstertouw dat vindt ze irritant doet dr hoofd omhoog en dan kan ik dr meenemen. Voor de rest is het een kwestie van voorkomen dat ze naar de grond kan
Wicky schreef:Juist omdat hij het eist, mag het niet. Hij kan er niet respectvol uit, dus geen gras. Tot je er wel gesprek over kan voeren en op fase 1 eruit kan. Dat hoef je niet te trainen, dat komt vanzelf naar mate de relatie groeit.
Mijn fase 4 rond gras zijn mijn schoen plaatsen tussen gras en neus (nee, hier groeien alleen schoenen), door hoofd heen lopen op het moment dat we gaan (en dan moet het hoofd vanzelf weg en omhoog). En ik heb Haflingers, dus die hebben issues met gras
Billy schreef:Het is een paard. Paarden zijn kuddedieren, volgers. Die eten omdat ze de kans krijgen en misschien krijgen ze straks wel een week een schrale toestand waar ze niet kunnen eten. Dus moet je de gelegenheid waarnemen om te kunnen eten.
Dat is verantwoordelijkheid nemen voor een paard, je moet overleven.
Verantwoording nemen als paard om niet te eten vind ik dus persoonlijk tegennatuurlijk. .....
tamary schreef:Echt actief wandeltempo nemen en weet waar je heen wil (weet je route dus al voordat je weg gaat). Positie t.o.v. jouw vasthouden aan los touwtje is zijn taak, niet de jouwe. Lange afstand met stick to me en touch it (lantaarnpaal op de volgende kruising bv). Echt punt aan het einde van de weg kiezen om op te focussen, niet op je paard en niet op gras, want daar ging je niet naar toe.