Ik ben op zoek naar een meninstructeur in de regio Delft en heb een advertentie geplaatst op de bokt markt, waar ik helaas nog geen reacties op heb gehad. Omdat ik helemaal niet thuis ben in de menwereld en me nu dus aan het oriënteren ben vroeg ik me af wat jullie betalen voor je les en of dat op je eigen stal is of dat je er heen gaat.
De vereniging waar mijn pony's staan zit redelijk dicht bij chardon maar daar betaal je (wat ik op de website zag) 100 euro voor een uur les. Is dat een gebruikelijke prijs?
Romeo15
Geplaatst: 11-08-14 07:45
Ik betaal 35 euro als ie naar mij komt en 30 als ik daarheen ga en als ik daarheen ga Loopt ie voor een kar van hun
Het lijkt me duidelijk dat je bij Chardon aan de top zit. Prijs/kwaliteit beiden hoog, zo ook bij de overige topmenners (al ben je bij de meesten niet zóveel geld kwijt).
Normaal ben je zo tussen de 30 - 40 euro kwijt voor een uur privéles.
Wij hebben les bij de Dijkgraaf in Monster (Edwin van de Graaf) en gaan met de trailer erheen en rijden dan met een wagen van hem. Koste me voor de zomer rond de 30 euro per les van ong een half uur. Lekker in een binnenbak
- Geduldig, duidelijk en consequent zijn - Gezondheid van het paard staat voorop; - Psyche van ruiter en paard; - Optimaal gebruik maken van het exterieur van het paard, - Houding en zit.
voor de marathon heb ik les van iemand die 35 euro per uur vraagt. Hij rijdt zelf klasse 4 voor de dressuur (ja voor het mennen!!) krijg ik les van 2 instructrices die niets met mennen te maken hebben en zelf grand prix rijden: zij vragen ieder 25 euro voor een half uur.
Maakt niet uit of ze aan huis komen of naar de vereniging.
Maaike_Kealy
Geplaatst: 11-08-14 18:39
Ik weet niet of die (nog) les geeft, maar stal Hanemijer zou je even op kunnen zoeken op internet.
ik houd je topic even in de gaten, zoek ook iemand voor in de toekomst
Lara_Silver
Geplaatst: 11-08-14 18:42
50 euro per 3 kwartier door een oud (flink flink flink wat jaren terug) internationale dressuuramazone.
Onali
Geplaatst: 11-08-14 18:44
Lara_Silver schreef:
50 euro per 3 kwartier door een oud (flink flink flink wat jaren terug) internationale dressuuramazone.
Lezen
Ik betaalde 36 euro voor ruim een uur, vaak zelfs eroverheen. En nu 30 euro voor een uur. Beide zijn ORUN instructeur.
Lara_Silver
Geplaatst: 11-08-14 18:47
Ik heb inderdaad de OP en de reacties die daarop volgden gelezen, wat er is er volgens jou mis met mijn post?
Nee, maar naar mijn weten zullen de prijzen zeker niet al te veel afwijken tussen dressuur onder het zadel en mendressuur. Verder denk ik dat 100 euro voor een uur les bij een topmenner niet meer dan normaal is en dat je er veel meer zal opsteken dan bij de HTK menner van om de hoek. Ik zou er voor gaan!
Excuse me, ook onder meninstructeurs heb je mensen die scholing, bijv ORUN hebben gevolgd. En ws zelf wedstrijden rijden. Het hoeft niet meteen Chardon of de Ronde te zijn. Denk dat er meer HTKrij instructeurs zijn dan meninstructeurs
Lara_Silver
Geplaatst: 11-08-14 18:56
Waarom voel je je aangesproken en aangevallen? Ik had het niet over jou. Het was een vergelijking die ik zelf wel degelijk logisch vind, voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. En ik denk dat je bij iemand als Chardon nog net even wat meer op steekt dan bij een gewone /HTK instructeur (gediplomeerd of niet). Dat geld imo ook voor het rijden onder het zadel trouwens.
Ik stelde alleen mijn vraag aan jou omdat meerdere mensen meteen antwoord gaven en niet door hadden dat het om aangespannen rijden ging en niet onder het zadel. En gezien je antwoord dacht ik dat jij de vraag dus ook niet goed had gezien. Dat heb jij dus wel, maar dan nog is jouw antwoord irrelevant gezien jij les hebt voor en van een ruiter en geen menner.
Lara_Silver
Geplaatst: 11-08-14 19:04
Maakt niet uit, zoals je kan lezen boven mij is het wel degelijk mogelijk dat een menner les krijgt van een ruiter. Verder is deze gehele discussie irrelevant voor de ts, wat ook jou posts irrelevant maakt.