Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ymor schreef:Heb je al eens geprobeerd ze om te draaien? Wie weet helpt het..
Valuna schreef:staan ze op ijzers? of hebben ze altijd op ijzers gelopen en nu niet?
Ymor schreef:Ik zie trouwens ineens dat je dicht bij mij in de buurt woont. Leuk! Probeer ze inderdaad eens enkelspan..
pillow schreef:Kan het aan de oogkleppen liggen. Dat ze die nu wel hebben en eerder niet, of net andersom?
JoopC schreef:Vandaag enkelspan gereden met beide paarden, maar beide flipten volledig... Helaas, ik weet niet wat ik ermee moet.
damian23 schreef:JoopC schreef:Vandaag enkelspan gereden met beide paarden, maar beide flipten volledig... Helaas, ik weet niet wat ik ermee moet.
Heb je ze al in dubbelspan zonder oogkleppen gereden? Ik heb een shet die scheef voor de kar loopt met oogkleppen. Echt gevaarlijk want hij loopt zo de weg af. Met een gewoon hoofstelletje is loopt ie als een trein.
welsh4span schreef:zijn de disselriemen niet te strak afgesteld?
gebruik je de zelfde bitten?
afstelling leidsel
kun je wat foto,s plaatsen?
KingYasFenn schreef:Dit zelfde probleem heb ik een tijdje terug in een topic op bokt gezien.. gebruik de zoekfunctie eens
misschien vind je het zo!
was ook betreffende een tweespan mini's
KingYasFenn schreef:maakt uiteraard niet uit
ik zal eens neuzen of ik hem terug vind..
stonden ook foto's in etc. en volgens mij ook een oplossing..
misschien kan je dan herkennen en oplossen
weet alleen niet meer precies hoe de TS het toen noemde.. dus even met woorden knutselen in de zoekfunctie, maar moet lukken vind ik
pff.. kan hem echt niet meer vinden..
misschien is het praktisch als je je titel zo aanpast dat mensen meteen je probleem begrijpen..
zo heb je meteen dat de mensen die doelbewust komen lezen en dus echt kunnen helpen hier terecht komen
Grainey schreef:Wij hebben een shet dubbelspan van 22 en 16 jaar, vanaf hun derde naast elkaar gelopen,3 maal hippiade kampioen geworden, waren we laatst in de vaardigheid, hingen ze ieder naar een kant, nog nooit eerder gebeurt. Alles klopte, was zoals we het altijd hadden. Momenteel doen ze het nog iets. Wij denken dat het te maken heeft met de rangorde, die van 22 was altijd de baas, die ander volgde blindelings. Nu neemt echter die van 16 de leiding over in de wei, is nu natuurlijk wat sneller en nog jonger. Dat geeft conflicten, die van 22 pikt dat maar niet zomaar en natuurlijk ook niet oor de wagen.
Zij wist precies hoe het allemaal moest
We hebben hetzelfde al gehad met die van 22 en haar zoon van 19 liep ook altijd super en opeens ieder een kant op, we konden niet meer foutloos door geen poortje komen, ze hadden gewoon ruzie voor de wagen. Ze waren op momenten onbestuurbaar. Zoonlief is ondertussen de baas en als we hier op een buitenrit gaan gaat het best wel redelijk, zo nu en dan een onenigheidje, maar dan disselen ze bijna niet af, maar in de vaardigheid blijft het een strijd tussen die twee, moeders wil dan de baas zijn, we hebben de startkaart dus ook maar afgemeld. De merrie van 22 was altijd de leider nu moet ze dat door haar leeftijd eigenlijk uit handen geven, maar dat gaat niet zonder slag of stoot.
Ze lopen met zijn drieën in de wei en ook daar is die wisseling van leiderschap duidelijk te zien, als er een andere pony bijkomt gaat nu onze ruin van 19 aan deze pony even duidelijk maken dat hij toch echt de baas is, vroeger deed zijn moeder dit, die staat nu rustig te kijken hoe zoonlief het regelt, dat vind ze ondertussen dus wel goed. Maar die vaardigheid is haar ding, dat laat ze zich nog niet afnemen.
Ik zou ook maar eens kijken wie er bij jou de leider is en of de jonge dit probeert over te nemen.