Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
safina schreef:Ik vind de longeerhulp niet fijn. Hij schuift me teveel door het bewegen van de voorbenen en dat vind ik te onrustig in de mond. Paard kan er niet echt het bit mee opzoeken en aanleuning vinden. Tenminste: die van mij niet. De meeste paarden die ik ermee heb zien lopen, lopen achter het bit door dat ding.
Ik heb voorkeur voor een longeersingel en touwtjes. Of de dubbele longe.
Lara_Silver schreef:safina schreef:Ik vind de longeerhulp niet fijn. Hij schuift me teveel door het bewegen van de voorbenen en dat vind ik te onrustig in de mond. Paard kan er niet echt het bit mee opzoeken en aanleuning vinden. Tenminste: die van mij niet. De meeste paarden die ik ermee heb zien lopen, lopen achter het bit door dat ding.
Ik heb voorkeur voor een longeersingel en touwtjes. Of de dubbele longe.
Dat kan ook komen door een gebrek aan activiteit van achter, en die heeft de longerende persoon in de hand. Nooit last van, maar dat is omdat ik die van mij goed door laat lopen. Als je je paard inderdaad zijn gang laat gaan met de LH, zonder overgangen en activiteit te vragen, dan kunnen ze er inderdaad goed misbruik van maken. Rukt hij overigens in de mond lijkt het me dat hij verkeerd afgesteld staat, te kort namelijk.