Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:Beginnen met de basis van voerweigeren en targetten
Daarnaast zijn hoofdkunstjes leuk en kun j voetje geven sowieso ook nog wel meepakken.
Verder is het goed kijken wat je paard fysiek nog aankan, een jambette vasthouden bijvoorbeeld vraagt al veel van het lichaam, evenals een spagaat, berggeit of buiging
VisibreTeam schreef:zou er mee opletten, ook als je opbouwt krijg je spieren/botten niet meer zoals een paard ze had als hij jong was. Zorg er altijd voor dat je niet over zijn eigen kunnen heen gaat.
Cassidy schreef:Daar ga ik in mee. Wat ik me ook kan voorstellen is dat je op een gegeven moment de leeftijd toch een rol laat spelen in wat je met een dier gaat doen (of niet).
VisibreTeam schreef:Cassidy schreef:Daar ga ik in mee. Wat ik me ook kan voorstellen is dat je op een gegeven moment de leeftijd toch een rol laat spelen in wat je met een dier gaat doen (of niet).
Ja dat is zeker, oefeningen waarbij je veel spieren gaat oprekken zijn gewoon eigenlijk niet echt meer ideaal om helemaal uit te voeren voor een paardje op leeftijd, dat gaat gewoon echt te stroef, soepelheid is dan al vaak uit de spieren, zeker als je spieren wil gaan trainen die een paard verder zelf niet zoveel gebruikt